چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹
برگزاری طرح سراسری کتابت قرآن کریم به مناسبت هفته کتاب در شهرکرد

چهارمحال و بختیاری - برنامه کتابت قرآن کریم همزمان با سراسر کشور با مشارکت کودکان و نوجوانان در شهرکرد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شهرکرد، «طرح سراسری کتابت قرآن کریم» با مشارکت کودکان شهرکردی در سالن باشگاه فرهنگیان این شهر برگزار شد.

در آغاز مراسمِ کتابت، کودکی با لباسی باران‌خورده وارد سالن شد و بعد از سلام با قیافه‌ای جدی و مردانه سراغ وضوخانه را گرفت و با وضو پشت میزی نشست که باید کتابت می‌کرد. یکی از کودکان حافظ و قاری قرآن با صوتی ملکوتی شروع به تلاوت کرد و بعد از او، آن کودک باران‌خورده که انگار ۷ یا ۸ سال بیشتر نداشت اجازه خواست تا شعری بخواند. «روهام» صدایش می‌زدند. با خودم گفت: قطعاً شعری کودکانه را از حفظ دارد. اما او با زیر و زبَرهای شاعرانه، عارفانه‌ای از لسان‌الغیب خواند:
آن پیکِ نامور که رسید از دیار دوست
آورد حِرزِ جان ز خط مشکبار دوست
خوش می‌دهد نشان جمال و جلال یار
خوش می‌کند حکایت عزّ و وقار دوست

برگزاری طرح سراسری کتابت قرآن کریم به مناسبت هفته کتاب در شهرکرد

با شعر روهام طرح «کتابت قرآن» آغاز شد. او مداد سیاه و قرمزش را از جامدادی‌اش در آورد و خواست که کتابت کند؛ وقتی به او گفتیم باید با خودکار قرمز و آبی بنویسی. گفت: «من نوشتن با خودکار را بلد نیستم ما کلاس دومی‌ها فقط با مداد بلدیم بنویسیم.» چک‌نویسی به او دادیم تا با خودکار تمرین کند. خودکارها در دستش سُر می‌خورد، عادت به نوشتن با آنها نداشت اما تلاش می‌کرد تا خوب بنویسد. و بعد با احتیاط روی برگه‌های کتابت شروع به نوشتن کرد.

قشنگ و کودکانه اما آرام می‌نوشت. کم‌کم دستش خسته شد دیگر بچه‌ها کتابت را تمام کرده بودند. نگاهی به آنها انداخت و معصومانه گفت: «خانم میشه صبر کنید من هم تمام کنم؟» پاسخ مثبت را که شنید با وجود خستگیِ دستهای کوچکش، باز شروع به نوشتن کرد. بعد از کمی با خوشحال صدا زد: «خانم آخر تمامش کردم. ببینید خوب شده؟» قشنگ نوشته بود و پاکی وجودش را از روی نوشته‌ها می توان احساس کرد. حالا روهام هم کتابت را یاد گرفته بود و هم نوشتن با خودکار را. آری با همین کودکان آینده خواندنی می‌شود.

برگزاری طرح سراسری کتابت قرآن کریم به مناسبت هفته کتاب در شهرکرد

طرح سراسری کتابت قرآن کریم به همت محافل قرآن و عترت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به منظور انس بیشتر اعضای کودک و نوجوان کتابخانه‌های عمومی با قرآن شکل گرفته که در ایام هفته کتاب از تاریخ ۲۳ تا ۳۰ آبان در ۳۱ استان کشور با اختصاص سهمیه کتابت به هر استان اجرا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها