چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
کتابخوان و کتابداران برتر اردبیل تجلیل شدند

اردبیل- با پایان هفته کتاب، از کتابداران برگزیده و فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی اردبیل تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل، در این مراسم مدیرکل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهادکتابخانه‌های عمومی کشور از افزایش تعداد کتابخانه‌ها در سطح کشور خبر داد و افزود: هفته کتاب فرصت مناسبی برای بیشتر صحبت کردن در مورد کتاب و اهمیت آن در جامعه است و تمام تلاش ما در دولت سیزدهم تسهیل دسترسی همه اقشار جامعه به کتاب و کتابخوانی است.

محمدرضا اسفاری عنوان کرد: افزایش تعداد فیزیکی کتابخانه‌ها بویژه کتابخانه‌های مرکزی از اهمیت خاصی برخوردار است و همچنین افزایش کتابخانه‌های سیار محقق شده و طی این اقدام، شاهد افزایش قابل ملاحظه کتابخانه های سیار در سطح کشورخواهیم بود.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت رسانه ملی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه بیان کرد: سعی شده با استفاده از ظرفیت‌های موجود در رسانه ملی و برنامه سازی در تلویزیون در قالب برنامه‌هایی چون «هدهد سفید» و «خاله گندم و سنا»، برنامه «نقاشی نقاشی» و تولید انیمیشن «خانم و آقای کتابدار» رویکرد جدید نهاد کتابخانه‌ها و تبدیل آن به یک پایگاه اجتماعی و پاتوق فرهنگی سالم را به مردم معرفی شود.

مدیرکل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهادکتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه هدف اصلی نهاد کتابخانه ها پرچم‌داری مطالعه و کتابخوانی است، تصریح کرد: رویکرد جدید ما در نهاد، تبدیل کتابخانه‌های عمومی به عنوان پایگاه فرهنگی و اجتماعی است که در صورت محقق شدن این موضوع و آشنایی مردم با فعالیت‌های جدید کتابخانه‌ها شاهد تحقق این هدف و نهادینه شدن فرهنگ‌مطالعه و کتابخوانی در جامعه خواهیم بود.

وی در ادامه با بیان اینکه نهاد کتابخانه‌ها در حوزه فرهنگی طی دو سال اخیر به دنبال اجرای برنامه‌های متفاوت و خلاقانه‌تر است، بیان کرد: طرح کتابت ملی و سراسری قرآن کریم توسط اعضای کودک و نوجوان، رونمایی از جلد ۱۷ کتاب هدهد سفید و برگزاری موکب‌های فرهنگی در ۵ استان مرزی که با کشور عراق داشتیم از جمله اقدامات فرهنگی نهاد کتابخانه‌های کشور در دو سال اخیر است.

در این مراسم معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل با اشاره به اهمیت کتاب و توجه به این کالای ارزشمند در زندگی اظهار کرد: واژه‌ها و کلمات به مثابه موجودات زنده دارای قدرت هستند و در این بین کتاب‌ها سرشار از واژه‌ها و کلمات و به مانند دانشمندان ساکتی هستند که در کتابخانه‌ها به انتظار انتقال و ارائه اطلاعات و داده‌هایشان به اهال فرهنگ و معرفت هستند.

وی بیان کرد: در بیشتر جوامع ثروت و قدرت نظامی از عوامل قدرت هستند در حالی که مهمترین منشا قدرت اکنون آگاهی و دانایی است و در صورتی که علم و آگاهی با ثروت و توان نظامی تلفیق پیدا کند قدرت پایدار بدست می آید.

اسفاری با اشاره مشکلات اقتصادی کشور تصریح کرد: در شرایطی که کشور به دنبال تحریم دشمنان با برخی مشکلات اقتصادی روبرو است اما از لحاظ نظامی بواسطه حضور و داشتن دانشمندانی با سطح سواد و اطلاعات بالا دارای کارنامه درخشانی در سطح جهان هستیم.

در پایان این مراسم از فاطمه مهری کتابدار کتابخانه عمومی شهید باهنر با عنوان کتابدار کشوری پارس و سمیه نظری عضو کتابخانه عمومی شهید اندرزگو روستای ایران آبادِ پارس آباد به عنوان کتابخوان برتر تجلیل شد. و نیز از کوثر نوری کتابدار کتابخانه عمومی شمس تبریزی نیر، مریم ودایع خیری کتابدار کتابخانه عمومی حبیب اله امامی نمین و رقیقه منتظر نظام کتابدار مرکزی استان قدردانی شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها