چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸
نمایشگاه اسناد کتاب و کتابخوانی در گذر تاریخ خراسان

خراسان‌رضوی- «نمایشگاه اسناد کتاب و کتابخوانی در گذر تاریخ خراسان» در کتابخانه مرکزی امام خمینی (قدس سره) مشهد افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، در این نمایشگاه ظهر چهارشنبه به به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و مشارکت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران منطقه شرق کشور آغاز بکار کرد، در مجموع ۳۰ برگ سند از قدیمی‌ترین اسناد حوزه کتاب و کتابخوانی مرتبط با خطه خراسان بزرگ از سال ۱۲۸۸ شمسی احصا شده که پس از انتخاب اولیه در قالب ۱۴ موضوع به نمایش گذاشته شد.

قدیمی‌ترین سند در این نمایشگاه مربوط به سال ۱۲۸۸ و شامل حکم استخدام فردی به نام علوم الوزار است که به عنوان کتابدار، آرشیو نویس و مدیر ضبط در خراسان فعالیت می‌کرده است.

نمایشگاه اسناد کتاب و کتابخوانی در گذر تاریخ خراسان

همچنین در بخش‌هایی از نمایشگاه شاهد فهرستی از کتابها، نامه نگاری‌ها، مکاتبات کتابخانه‌های استان با وزرات فرهنگ وهنر وقت، آمار و اسناد مربوط به تاسیس کتابخانه آستان قدس رضوی نیز هستیم.

«نمایشگاه اسناد کتاب و کتابخوانی در گذر تاریخ خراسان» تا ۹ آذرماه از ساعت ۸ تا ۲۰ در محل کتابخانه مرکزی امام خمینی (قدس سره) مشهد واقع در بلوار هفت تیر بصورت رایگان پذیرای بازدید عموم علاقمندان است.

نمایشگاه اسناد کتاب و کتابخوانی در گذر تاریخ خراسان

در آئین افتتاحیه «نمایشگاه اسناد کتاب و کتابخوانی در گذر تاریخ خراسان» حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی؛ مجتبی محمودی، مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران منطقه شرق کشور حجت‌الاسلام حسن افکار، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی و جمعی از علاقمندان حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها