چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶
متن لایحه بودجه ۱۴۰۳ منتشر شد/ پیگیری وزیر فرهنگ برای حفظ معافیت مالیاتی ناشران

متن کامل لایحه بودجه ۲۴۶۲هزار میلیارد تومانی سال ۱۴۰۳ منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، متن کامل لایحه بودجه ۲۴۶۲ هزار میلیارد تومانی سال ۱۴۰۳ که روز گذشته از سوی دولت تقدیم مجلس شورای اسلامی شده بود منتشر شد.

تبصره ۱۴ لایحه به حوزه فرهنگ اختصاص دارد.

در لایحه پیشنهادی دولت به مجلس برای بودجه سال ۱۴۰۳‌، معافیت مالیاتی ناشران از ۱۰۰ درصد به ۲۵ درصد کاهش و برای اشخاص حقیقی هم ۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است، این در حالی است که در سال‌های ابتدایی دهه ۹۰ وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش فراوانی برای اجرایی شدن معافیت مالیاتی ناشران کرد تا پس از گذشت یک‌دهه از تصویب این قانون معافیت اجرایی شود. در سال‌های پس از آن اگرچه ناشران همواره درگیری‌هایی را با ممیزان مالیاتی برای بهره‌مندی از این معافیت داشتند، اما در اصل معافیت شکی نبود و آورده‌های مثبتی برای حوزه نشر به همراه داشت.

موضوع قابل تامل در لایحه بودجه سال آینده، تقلیل معافیت ناشران از ۱۰۰ درصد به ۲۵ درصد است. یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره این موضوع به تسنیم گفت: در لایحه پیشنهادی دولت به مجلس، معافیت به‌صورت حداقلی دیده شده و این پاسخگوی شرایط فعالان در حوزه نشر و کتابفروشی نیست، موارد در معاونت فرهنگی احصا و جمع‌بندی و به خدمت وزیر ارائه شد.

وی ادامه داد: نظر تخصصی معاونت و ناشران و کتابفروشان مبنی بر این است که این تصمیم می‌تواند در فرآیند توسعه رونق کسب و کار نشر اختلال جدی ایجاد کند و لازم است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حتماً نسبت به این موضوع، موضع جدی داشته باشد و تلاش کند که این اصلاح شود.

احمدوند گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز تصمیم گرفت، حتماً به این موضوع ورود کند؛ بنابراین گفت‌وگویی با وزیر اقتصاد داشت و توضیحات و نگرانی‌های موجود به اطلاع آقای خاندوزی رسانده شد. در نهایت تصمیم‌گیری بر این شده که با پیگیری‌های مجدانه آقای وزیر، این مشکل رفع شود و همچنان موسسات انتشاراتی و کتابفروشی‌ها از معافیت‌های مالیاتی موجود در قانون بهره‌مند شوند. در این گفت‌وگو قرار شد، این موضوع پیش از تصویب در مجلس در لایحه اصلاح شود.

متن لایحه بودجه 1403 منتشر شد/پیگیری وزیر فرهنگ برای حفظ معافیت مالیاتی ناشران

متن لایحه بودجه 1403 منتشر شد/پیگیری وزیر فرهنگ برای حفظ معافیت مالیاتی ناشران

متن لایحه بودجه 1403 منتشر شد/پیگیری وزیر فرهنگ برای حفظ معافیت مالیاتی ناشران

متن لایحه بودجه 1403 منتشر شد/پیگیری وزیر فرهنگ برای حفظ معافیت مالیاتی ناشران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها