سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۶
«چتری برای هانیه» بر سر معرفتی‌ها نشست

خوزستان -نویسنده کتاب «چتری برای هانیه» در برنامه یک زنگ با نویسنده کتاب را برای دانش آموزان دبستان معرفت خوانش کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، مرجان ظریفی عصر سه‌شنبه در برنامه «یک زنگ با نویسنده» از سلسله برنامه‌های هفته کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در بین دانش‌آموزان پایه سوم دبستان معرفت اهواز، کتاب چتری برای هانیه را روخوانی کرد و پس از خواندن کتاب، درباره موضوع و شخصیت داستان با بچه‌ها گفت و گو کرد.
در این نشست ظریفی اتفاقات داستانی را با پرسش از میان متن بیرون کشیده و با پاسخ دادن به سوالات بچه‌ها کوشید بچه‌ها را با حوادث اصلی و فرعی داستان آشنا کند.
وی درخصوص تشخیص شخصیت اصلی داستان از بچه‌ها سوال کرد که بیشتر جریان داستان به کدام یک از شخصیت‌های کتاب تعلق دارد و اینکه شما بیشتر در مورد زندگی کدامیک از شخصیت‌ها کنجکاوتر بودید که در آخر داستان برای آن شخصیت چه اتفاقی افتاده یا خواهد افتاد؟ پاسخ این سوال شما را با شخصیت اصلی داستان آشنا می‌سازد.
نویسنده «یک اژدهای امروزی» به خبرنگار ایبنا گفت: حوادث داستان از نیمه‌های اول کتاب شروع شده و باعث ایجاد هیجان در داستان می‌شود.
وی با توجه به قالب فانتزی داستان چتری برای هانیه بیان کرد: در این نشست دانش‌آموزان درباره شخصیت اصلی داستان که یک چتر بود سوال کردند، اینکه چگونه یک چتر می تواند حرف بزند یا کارهای دیگری انجام دهد.
نویسنده «آتا یعنی پدر» ادامه داد: داستان‌ها، دنیای خیالی خودشان را دارند و در خیال همه چیز می تواند شکلی از واقعیت داشته باشد. در کارتون‌ها می‌بینیم که اسباب بازی‌ها با هم حرف می‌زنند و یا درخت‌ها راه می‌روند. همه این عناصر برای ساختن دنیای داستانی است که قرار است از طریق آن با بچه‌ها حرف بزند.
وی با تأکید بر اینکه هر داستانی قواعد خاص خود را دارد، اظهار کرد: بعضی داستان‌ها واقعی هستند و ممکن است در زندگی اتفاق بیفتند، اما بعضی داستان‌ها خیالی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها