سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹
آئین بزرگداشت  پیشکسوت نشر لرستان برگزار می‌شود

لرستان - همزمان با سی‌ویکمین دوره هفته کتاب، آئین بزرگداشت «سیدیدالله ستوده» پیشکسوت نشر لرستان در خرم‌آباد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) همزمان با سی‌ویکمین دوره هفته کتاب، آئین بزرگداشت «سیدیدالله ستوده» پیشکسوت نشر لرستان در قالب برنامه «عصری با کتاب» در خرم‌آباد برگزار می‌شود.

این آئین روز سه‌شنبه ساعت ۱۶ در سالن شهید حیدریان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و انجمن آثار و مفاخر فرهنگی لرستان برگزار می‌شود.

سیدیدالله ستوده مدیرمسئول انتشارات شاپورخواست خرم‌آباد است که فعالیت انتشارات را از سال ۱۳۸۴ آغاز کرد و تاکنون بیش از ۶۰۰ عنوان کتاب از سوی این انتشارات به بازار نشر عرضه شده است. علاوه بر آن نقش سترگ و ماندگار سید یدالله ستوده در شکل‌گیری گفتمان تاریخ‌پژوهی بومی لرستان در میان پژوهشگران و کوشندگان این حوزه تاریخی، بر کسی پوشیده نیست. این مرد بزرگ یکی از استوانه‌های مستندسازی تاریخ یکصدو پنجاه سال اخیر لرستان است.

این چهره برجسته و درخشان حوزه فرهنگ و تاریخ‌نگاری بومی لرستان جدا از فعالیت‌های حرفه‌ای در رابطه با سندشناسی و سند پژوهی علمی و تجربی، یک مشاور پژوهشی امین و معتبر درحوزه تاریخ شفاهی یک‌صد سال اخیر لرستان است که به دلیل کثرت و تنوع گرایش‌های پژوهشی در حوزه تاریخ و فرهنگ لرستان می‌تواند برای پژوهشگران تاریخی مشاوری دلسوز، منبعی سرشار از تجارب و دانسته‌های تاریخی و راهنمایی بخشنده و بی چشمداشت باشد. این در حالی است که این مرد بزرگ نه‌تنها بابت سرمایه و عمر گرانی که بر روی نشر فرهنگ و دانش و پاسداشت ارزش‌های معنوی و تاریخی این دیار رنج و رؤیا گذاشته است، از فرهنگ سخت مزاج و بی‌مدارا و نه‌چندان سخاوتمند ما مزد و پاداشی طلب نمی‌کند، بلکه با شور و علاقه‌ای وصف‌ناپذیر از بذل جان و مال و آسایش خود بر روی نشر تاریخ و فرهنگ و سنت‌های ارزشمند بومی لرستان کوتاهی نکرده است. در لرستان کمتر پژوهشگر تاریخی معتبر و بی‌غرضی را می‌توان یافت که در فرایند مطالعات خود بهره‌ای از این شجره بارور خانوادگی برنداشته باشد و به آن معترف نباشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها