دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷
رکورد بازدید از کتابخانه‌های لرستان در هفته کتاب شکسته شد

لرستان - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان گفت: رکورد بازدید از کتابخانه‌های استان در هفته کتاب با حدود ۱۰ هزار نفر بازدید در سی‌ویکمین دوره هفته کتاب فقط از کتابخانه مرکزی خرم‌آباد شکسته شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، سیدسجاد راستخانه روز دوشنبه در آئین تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی لرستان، ضمن تبریک سی‌ویکمین دوره هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار گفت: خوشبختانه یک سال گذشته برای اهالی کتاب و قلم و خواندن در لرستان سال خوبی بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان گفت: به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با پیگیری‌های استاندار لرستان و حمایت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در تخصیص اعتبارات مناسب به همه پروژه‌های کتابخانه‌های استان، به‌ویژه کتابخانه مرکزی، این کتابخانه پس از سال‌ها انتظار با حضور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت انقلابی به افتتاح رسید و متراژ کتابخانه‌های استان با رشد حدود ۲۰ درصدی از ۱۷ هزار متر مربع به ۲۱ هزار متر مربع افزایش یافت.

تجهیز کتابخانه‌های لرستان با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان

راستخانه با بیان اینکه با تخصیص اعتبارات تملک دارایی استان و حمایت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی طی یک سال گذشته ۵۶ مورد تغییرات کتابخانه‌ای در مرکز استان و سایر شهرستان‌های استان صورت گرفته است افزود: بازسازی، رنگ‌آمیزی، تعمیرات اساسی و تجهیز کتابخانه در ۸ شهرستان استان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان انجام شد.

وی به راه‌اندازی و تجهیز بخش پژوهشگران کتابخانه‌های شهرستان بروجرد، تجهیز و راه‌اندازی بخش کودک کتابخانه شهید نواب صفوی نورآیاد اشاره کرد و افزود: بازسازی و تعمیرات اساسی کتابخانه امام علی شهرستان معمولان، رنگ‌آمیزی و تعمیرات کتابخانه شهید رجایی شهرستان کوهدشت، رنگ‌آمیزی و تعمیرات کتابخانه شهید بهشتی دورود از جمله مهم ترین فعالیت‌های عمرانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی در استان بودند.

راستخانه به رشد ۳۵ درصدی تعداد امانت کتاب طی یک سال گذشته در لرستان اشاره کرد و افزود: به همت و تلاش‌های کتابداران استان تعداد امانت کتاب استان از ۲۰۴ هزار و ۲۴۷ نسخه به ۳۱۳ هزار و ۶۴۳ امانت رسید.

۷۳۰ هزار و ۶۸۶ نسخه کتاب در کتابخانه‌های لرستان ثبت شد

وی با اشاره به اینکه ثبت کتاب در استان در یک سال گذشته رکورد سال‌های قبل خود را شکسته است، افزود: تجهیز و ثبت کتاب در کتابخانه‌های استان ۷۳ هزار و ۲۰۸ نسخه کتاب بود که رکورد سال‌های قبل خود را شکست و کتاب‌های ثبت شده در استان به ۷۳۰ هزار و ۶۸۶ نسخه رسید.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان به کسب رتبه برتر کتابدار لرستانی در همایش کشوری روز کتابخوانی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: کسب این رتبه در بین بیش از ۶ هزار کتابدار نشان از همت والای کتابداران استان دارد.

راستخانه به شکسته شدن رکورد بازدید از کتابخانه‌های استان در سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: رکورد بازدید از کتابخانه‌های استان در هفته کتاب با بازدید حدود ۱۰ هزار نفر و فقط از یک کتابخانه (کتابخانه مرکزی خرم‌آباد) شکسته شد.

رکورد بازدید از کتابخانه‌های لرستان در هفته کتاب شکسته شد

رشد ۲۶ درصدی اعضای کتابخانه‌های لرستان

وی با اشاره به بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی خرم‌آباد و استقبال مردم از این کتابخانه اشاره کرد و افزود: پس از بهره‌برداری از کتابخانه در لرستان صف‌هایی از جنس فرهنگ و اصالت شکل گرفت و تعداد اعضای کتابخانه‌های استان با رشد ۲۷ درصدی از ۲۶ هزار و ۷۱۰ نفر به بیش از ۳۷ هزار نفر رسید.

مدیرکل کتابخانه‌های استان ضمن تقدیر از فعالیت‌های کتابداران لرستان گفت: تمام این موفقیت‌ها مرهون زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی کتابداران عزیز استان است که با برگزاری بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ برنامه فرهنگی در سطح کتابخانه‌های استان در ۱۲ ماه گذذشته موجب ارتقا چشم‌گیر شاخص‌همایمان شده‌اند.

رکورد بازدید از کتابخانه‌های لرستان در هفته کتاب شکسته شد

کتابداران به صورت مستقیم به توسعه فرهنگی کشور کمک می‌کنند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نیز در بخش دیگری از این مراسم ضمن تبریک هفته کتاب و تشکر از فعالیت کتابداران استان گفت: کتابداری و فعالیت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی خدمت مستقیم به توسعه فرهنگی هر کشور و استانی است و باید قدردران زحمات این قشر باشیم.

سمانه حسن‌پور با بیان اینکه افتخار هر کشور و استانی این است که بتواند در سال ساعت مطالعه هم‌وطنان خود را افزایش دهد افزود: در این امر مهم کتابداران و سایر دستگاه‌های فرهنگی همچون آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌توانند، در کنار خانواده‌ها اثرگذار باشند.

وی با بیان اینکه کتابداران خدمات فرهنگی گوناگونی را به اقشار مختلف جامعه ارائه می‌دهند و در حوزه کتاب و کتابخوانی زحمات بسیاری را متقبل می‌شوند، افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برای تامین اعتبار طرح‌های کتابخانه‌ای استان وظیفه‌ای بر عهده دارد که انجام آن باعث افتخار است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با اشاره به بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی خرم‌آباد که از آرزوهای دیرینه مردم این دیار بود، افزود: در سال‌های اخیر نیز بجز کتابخانه مرکزی با تلاش‌های دستگاه‌های مجری و پیگیری نهاد کتابخانه‌های عمومی، کتابخانه رومشکان، چم‌پلک چگنی، دینارآباد بروجرد، درجه یک الیگودرز نیز افتتاح شدند.

مساعدت‌های لازم به منظور توسعه سرانه کتابخانه‌های عمومی استان صورت خواهد گرفت

وی افزود: برای توسعه سرانه کتابخانه‌های عمومی استان تا جایی که بتوانیم و بیشتر از پیش مساعدت‌های لازم صورت خواهد گرفت، که امیدواریم این همراهی انگیزه‌ای برای خدمات ارزنده بیشتر و تاثیرگذار کتابداران در رشد فرهنگ استان باشد.

رکورد بازدید از کتابخانه‌های لرستان در هفته کتاب شکسته شد

در ادامه برنامه از برترین‌های حوزه کتاب استان به شرح زیر تجلیل شد:

رئیس انجمن برتر

حمید خادم از شهرستان پلدختر

کتابداران برتر

مریم نکوبخت عباسی از کتابخانه شهید مطهری خرم‌آباد

سعیده هراتی از کتابخانه شهید حجت‌اله ساکی بروجرد

مریم جعفری از کتابخانه امام علی (ع) پلدختر

عاطفه مرادی‌فرد از کتابخانه امام جعفر صادق (ع) خرم‌آباد

مرضیه اعظمی از کتابخانه امام جعفر صادق (ع) خرم‌آباد

رسانه برتر

سهیمه اسدزاده خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)

کتابخوان برتر

امیرعلی پاپی (کودک) کتابخانه شهید بهشتی دورود

نازنین زهرا براتی (کودک) کتابخانه امام علی (ع) ازنا

داود گودرزی کتابخانه شهید باهنر بروجرد

سجاد آریایی نسب از کتابخانه غدیر خرم‌آباد

محمدرضا گل‌محمدی از کتابخانه امام محمد باقر الیگودرز

همچنین از خانواده شهید نیکجو خسروی در این مراسم از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان تقدیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها