جمعه ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
رونمایی از ۳ عنوان کتاب در شهر گلدشت

اصفهان - سه عنوان کتاب با محوریت شهر «گلدشت» اصفهان با حضور جمعی از مسئولان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، در آیینی همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی از سه جلد کتاب با موضوعات شهر گلدشت رونمایی شد.

در این آیین که با بهره‌برداری از خانه فرهنگ و هنر گلدشت «خانه تاریخی ملاقاسمی» نیز همزمان شد، ابتدا شهردار گلدشت در سخنانی به اهمیت کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و اظهارداشت: امیدوارم با سیاست‌گذاری‌ها و اقداماتی که مدیریت شهری برنامه‌ریزی کرده بتوانیم فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را در بین مردم به ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان بالاتر ببریم.

محمدمهدی فردوسی افزود: از همان ابتدای فعالیت در دوره جدید مدیریت شهری همواره سعی و تلاش تیم جدید بر ارتقای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در کنار امور عمرانی شهر بوده و در این راستا تمام سعی و توان خود را به کار گرفته‌ایم.

او اضافه کرد: حفظ هویت و تاریخ و فرهنگ گذشتگان نیز در برنامه‌های مدیریت شهری بوده و با این اوضاع نامناسب اقتصادی خانه تاریخی ملاقاسمی را با نظر مساعد اعضای شورای شهر خریداری کردیم و از این پس به عنوان خانه فرهنگ و هنر گلدشت محلی برای انجام امور فرهنگی هنری شهر محسوب می‌شود.

امام جمعه شهر گلدشت نیز در سخنانی کوتاه با اشاره به کتاب و کتابخوانی در دین مبین اسلام گفت: دین اسلام خیلی به کتاب اهمیت داده است و امامان معصوم نیز تأکید زیادی بر کتاب و کتابخوانی داشتند.

حجت‌الاسلام ترکی افزود: در اهمیت کتاب و قلم همین بس که خداوند در قرآن کریم سوره‌ای را به نام قلم اختصاص داده است.

مصطفی صادقی‌پور، شاعر و نویسنده این کتاب‌ها در جملاتی گفت: همان جلسه اول که قرار شد کتاب‌ها را بنویسم، به آقای شهردار گفتم شاید نشود در یک کتاب همه موضوعات و مسائل گلدشت را نوشت یا پیرامون آن‌ها شعر سرود.

او افزود: تصمیم گرفتم در ۵ موضوع شامل گذشته گلدشت، نقش گلدشت در انقلاب، گلدشت در دفاع مقدس، شهدای گلدشت و وضعیت و امکانات فعلی گلدشت شعر بگویم.

این شاعر گلدشتی با اشاره به اینکه کار شعر به ویژه شعر کودکان سخت‌تر از بقیه سنین است، تصریح کرد: اطلاعات مورد نیاز برای چاپ کتاب بعدی درباره گذشتگان و پیشینه تاریخی شهر جمع‌آوری شده و امیدوارم بتوانیم با حمایت مدیران شهری هرچه زودتر این کار را به سرانجام برسانیم.

او ضمن قدردانی از مدیریت شهری گلدشت اظهارداشت: خوشبختانه در این دوره توجه به مسائل فرهنگی خیلی بیشتر از قبل شده؛ لذا جا دارد از شهردار محترم، معاون و مدیران شهری تشکر کنم.

ابوالفضل ترابی، نماینده مردم شهرستان‌های نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی، ضمن ابراز تأسف از پایین بودن سرانه مطالعه در کشور گفت: انشاالله با برنامه‌ریزی صحیح از سوی متولیان امر فرهنگ کتابخوانی بیشتر از قبل شود.

در پایان این مراسم از سه عنوان کتاب شعر کودکان با نام‌های «گلدشت مثل بهشته»، «گلدشت سرافراز» و «گلدشت سربلند» که با همکاری روابط عمومی شهرداری گلدشت تهیه شده است رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها