پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲
نمایشگاه تازه‌های آثار نویسندگان و ناشران استان فارس برگزار شد

فارس- همزمان با گرامیداشت روز کتابدار، برنامه «سرشناسه» نشست و نمایشگاه تازه‌های آثار نویسندگان و ناشران استان فارس با حضور نویسندگان و ناشران استان فارس، چهره‌های فرهنگی استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، در ابتدای این مراسم که با سخنرانی اسماعیل قزل سفلی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس و داریوش نویدگویی در سالن فرهنگ مدیریت اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور برگزار شد، روح الله منوچهری مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی جنوب کشور ضمن خوشامد گویی به ناشران و نویسندگان، با اشاره به سخن پیامبر رحمت که می فرمایند دانش را با نوشتن نگهدارید و در بند آورید به بیان اهمیت نگارش در آیات و روایات و اشعار و سخنان بزرگان پرداخت.

وی افزود: در علم کتابداری سرشناسه، بهترین عنصری است که کتاب را به جامعه می شناساند و جای آن در بالاترین قسمت است. به همین مناسبت عنوان سرشناسه را برای این نشست انتخاب کردیم.

منوچهری اضافه کرد: در این نشست کتاب‌هایی که طبق قانون واسپاری در فصل تابستان ۱۴۰۲ به مدیریت اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب تحویل شده است به نمایش درآمده است. این نشست با نمایش ۲۹۳ عنوان کتاب از ۴۳ ناشر برگزار شده است که ۴۸ درصد از این آثار در حوزه ادبیات است.

وی اظهار امیدواری کرد که این نشست به صورت فصلی تداوم یابد و محلی برای تعامل هرچه بیشتر ناشران و نویسندگان گردد.

داریوش نویدگویی ناشر برگزیده کشوری بیان کرد: جامعه ای موفق خواهد بود که آگاهی به علم روز داشته باشند و زمانی به این هدف می رسند که مدیرانی اهل کتاب داشته باشند. بسیاری از بزرگانی که در این شهر و استان آثاری از خودشون به جا گذاشته اند در سطح جهان از فرهنگ و دانش ایشان استفاده می کنند.

مدیر انتشارات نوید در پایان افزود: هر مدیری که انتخاب می شود باید اهلیت، سنخیت و آگاهی داشته باشد و دارای تفکر و اندیشه فرهنگی باشد.

اسماعیل قزل سلفی با بیان اینکه شیراز خاستگاه علم ادب فرهنگ و هنر است به جایگاه بزرگان اشاره کرد و گفت: ابن مقله یکی از افتخارات فارسی‌ها و شیرازی‌ها در دوره خلافت عباسی است ابن‌مقله خطوط شش گانه خوشنویسی و اصول دوازده‌گانه خوشنویسی به ایشان منتسب می کند. البته این افتخار از دین ما هم برگرفته شده حضرت احمد بن موسی علیه السلام وقتی کاروان ایشان به شیراز می رسد یکی از مهمترین و برجسته‌ترین کارهای که ایشان انجام می دهند کتابت قرآن بوده که اتفاقاً از قبل این کار. هم بنده آزاد می‌کردند.

به گفته معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس، در شیراز با این پشتوانه دینی و فرهنگی روبرو هستیم. بهتر است بگوییم فرهنگ و ادب و هنر و علم در این دیار با گوشت و پوست مردم عجین شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس ادامه داد؛ یکی از برجستگی‌های ویژه انقلاب اسلامی ما این بود که رهبرانشان اهل مطالعه، تحقیق و اهل کتاب بودند مگر می‌شود از انقلاب نام برد از امام (ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی نام نبرد. کتابداران عزیز الحق افسران جبهه‌ی آگاهی و آگاهی بخشی هستند که امروز را به این عزیزان صمیمانه تبریک می گوییم. آخرین جمله‌ی من خطاب به همه عزیزانی است که دستی بر آتش دارند در حوزه‌ی نوشتن اجازه ندهید تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامی و ایران قوی را تحریف بکنند روایتگر صحیح تاریخ انقلاب شماها هستید از این کوتاه نیاید اجازه ندهید برای نسل جوان ما تاریخ را تحریف کنند این انقلاب آسان به دست نیامده بنابراین یکی از مجموعه‌هایی که می‌تواند در این مهم نقش‌آفرینی تعیین کننده داشته باشد شماها هستید.

به گزارش ایبنا؛ در پایان این نشست نمایشگاه آثار تازه های و ناشران استان فارس و نمایشگاه عکس با موضوع کتابخوانی در آرشیو ملی هنر توسط اسماعیل قزل سفلی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس و با حضور دوستداران کتاب، هنرمندان، ناشران و نویسندگان استانی افتتاح شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها