چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲
وقتی یک کتابخانه روستایی بانی شکل‌گیری ایده «اردوهای کتابخوانی» شد

گلستان- در پایان بازدید مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان و هیئت همراه از کتابخانه مستقل فرهنگ در روستای بالاجاده شهرستان کردکوی، ایده راه اندازی اردوهای کتاب خوانی شکل گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردکوی، به مناسبت سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، سیدرضا نظری مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان و هیئت همراه از کتابخانه عمومی مستقل فرهنگِ روستای بالاجاده که در مدرسه سابق شهید حاج اسدالله بالاجاده مستقر است، بازدید به عمل آورد.

همت بانی و ویژگی‌های خاص این کتابخانه مستقل که ماحصل سال‌ها تلاش شبانه روزی محمدرایجی فرهنگی بازنشسته است؛ منجر شد تا در پایان این بازدید مقرر شود با همکاری میان آموزش و پرورش و دهیاری روستا و خیرین، این مکان فرهنگی به محلی برای برپایی «اردوهای کتابخوانی» تبدیل شود و با توجه به منابع غنی موجود در آن و فضای مناسبش، فرصت تفریح و مطالعاتی جذابی را برای دانش آموزان سراسر استان گلستان فراهم کند.

به گزارش ایبنا، کتابخانه مستقل فرهنگِ روستای بالا جاده در هفتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب در سال ۹۹ از میان ۲۰۵۰ شرکت‌کننده از ۳۰ استان کشور، جزو ۱۰ برگزیده نهایی کشور انتخاب و تنها منتخب برگزیده استان گلستان شد.

این کتابخانه همه روزه از ساعت ۱۱ تا ۱۳ (پنجشنبه ها ۱۴ تا ۱۶) پذیرای دوست داران یار مهربان در روستای بالاجاده واقع در دامنه شمالی کوه البرز و از توابع شهرستان کردکوی در استان گلستان است.

در حال حاضر بیش از ۳۰ هزار جلد کتاب در موضوعات مذهبی، ادبی، تاریخی، فرهنگی، سیاسی و نیز حدود هزار جلد کتب مرجع شامل دایره المعارف‌ها، دانشنامه‌ها و فرهنگ‌های لغت در مخزن کتابخانه وجود دارد که به عنوان منبعی غنی برای تحقیق و مطالعه در استان گلستان محسوب می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها