چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱
۲ هزار نسخه کتاب جدید به کتابخانه‌های دانشگاه فرهنگیان بوشهر اضافه شد

بوشهر – رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر با اشاره به اهمیت کتاب در تعلیم و تربیت و دانش‎‌افزایی معلمان جامعه، از اضافه شدن دو هزار کتاب جدید به کتابخانه‌ پردیس‌های خواهران و برادران این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، رضا درویشی ظهر چهارشنبه در نشست با اهالی رسانه استان بوشهر، با گرامیداشت روز ملی کتاب و کتابخوانی گفت: کتاب یکی از موضوعات مهمی است که در بخش فرهنگی و پژوهشی دانشگاه فرهنگیان بجد پیگیری و دنبال می‌شود؛ چراکه نقش مهمی و اساسی در الگوبخشی، دانش‌افزایی و آموزش معلمان جدید جامعه ایفا می‌کند. از همین رو؛ برای هفته کتاب امسال، برگزاری هشت برنامه کتاب‌محور در دانشگاه مصوب شد که در طول هفتۀ مذکور اجرایی خواهند شد.

وی افزود: افزون بر این ویژه‌برنامه‌ها، در طول سال نیز برنامه‌های متنوع و متعددی در حوزه کتاب در دانشگاه فرهنگیان اجرایی می‌شود که برخی از این برنامه‌ها با مشارکت بخش‌ها و ادارات دیگر برگزار می‌شوند.

درویشی تأکید کرد: برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب که به همت آقای محمدی‌باغملائی یکی از اساتید دانشگاه‌ها با حضور دانشجویان ماهانه به‌صورت منظم در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه برپا می‌شود، یکی از برنامه‌های شاخص ما در حوزه کتاب است که در آن دانشجویان حضر فعالانه‌ای دارند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر سپس در پاسخ به سؤال خبرنگار ایبنا در خصوص کتابخانه‌های عمومی پردیس‌های خواهران و برادران دانشگاه فرهنگیان که امسال به ظرفیت کتابخانه‌های عمومی استان اضافه شده‌اند، گفت: این دو کتابخانه در حال حاضر در حال خدمات‌دهی هم به دانشجویان و هم عموم مردم بوشهر است که در سال جاری ۲ هزار نسخه کتاب به منابع آن در حوزه‌های مختلف افزوده شد. هفتۀ گذشته نیز، اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد ریال برای خرید منابع جدید برای کتابخانه‌های مذکور تخصیص یافت.

وی بیان کرد: نگاه ما در دانشگاه، یک نگاه کلان و توسعه‌محورانه است، از این رو، برای ریاست پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان بوشهر، افرادی را برگزیده‌ایم که خود از نخبه‌های حوزۀ کتابخوانی هستند.

درویشی یادآور شد: در حوزه فرهنگ، پاسداشت مفاخر و مشاهیر ادبی و علمی استان در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد و در حال حاضر مشغول برنامه‌ریزی برای برگزاری آیین بزرگداشت یکی از چهره‌های ادبی استان هستیم و در پی این هستیم تا پایان سال جاری از دو شخصیت فرهنگی و علمی استان تجلیل به عمل بیاوریم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: در سال جاری تاکنون بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی در دانشگاه فرهنگیان برگزار کرده‌ایم که مهم‌ترین آن‌ها شامل راه‌اندازی انجمن‌های تخصصی علمی پژوهشی، کارگاه‌های آموزشی- تربیتی، جشنواره قرآن و عترت، نشست‌های رونمایی و نقد کتاب، طرج معراج، کارگاه‌های عقیدتی با مشارکت بنیاد مهدوی، اردوی راهیان نور، اردوی مقاومت و… می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها