چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۴
حال هوای شعبه دوم پردیس‌ کتاب مشهد در هفته‌ کتاب

خراسان‌ رضوی – هم‌زمان با آغاز سی و یکمین «هفته کتاب و کتابخوانی» شعبه دوم پردیس کتاب مشهد مملو از دوست‌داران کتاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب (ایبنا) در مشهد، دومین روز از سی و یکمین هفته کتاب است و بوی کتاب در تمام شهر پیچیده، همه‌جا بنرهای اطلاع‌رسانی رویدادهای فرهنگی، رونمایی از کتاب، نقد و بررسی کتاب و.. به چشم می خورد. شعبه دوم پردیس کتاب مشهد هم از این قاعده مستثنی نیست چرا که محل تجمع علاقه‌مندان کتاب شده است.

هنوز وارد نشده‌ام که اعضای گروه کتاب‌خوانی «به وقت کتاب» با کتاب‌هایی در دست، از این کتابفروشی خارج می‌شوند. آنطور که خودشان می‌گویند از قبل امروز را برای خرید کتاب تعیین کرده بودند تا به صورت جمعی و با لیستی از کتاب‌های مورد علاقه‌شان به این شعبه از پردیس کتاب بیایند و به مناسبت آغاز «هفته کتاب و کتابخوانی» به خودشان کتاب هدیه بدهند.

جلوی قفسه‌های رنگارنگِ پردیس کتاب، مملو از دوست‌داران کتاب است که به صورت فردی مشغول ورق زدن کتاب‌ها هستند یا در قالب گروه‌های سه یا چهار نفره در مورد کتابی گپ می‌زنند، بخش تازه‌های نشر هم مدام از جمعیت پر و خالی می‌شود.

وقتی با سیدخلیل حسینی‌عطار، نویسنده و پژوهشگر مشهدی که راهنمای بخش کتاب بزرگسالِ پردیس کتاب مشهد است در خصوص شعبه دوم این مجموعه صحبت می‌کنم، می‌گوید: اقبال اهالی فرهنگ و دوست‌داران کتاب و کتابخوانی از تاسیس و افتتاح اولین شعبه پردیس کتاب در سه راه ادبیات - که به یقین فرزند خلف انتشارات امام به شمار می‌آید - باعث شد مدیران این مجموعه چندی قبل به فکر افتتاح شعبه‌دیگری برای غرب مشهد باشند تا جوابگوی نیازهای اهالی این قسمت از شهر باشد.

حال هوای شعبه دوم پردیس‌ کتاب مشهد در هفته‌ کتاب


نویسنده کتاب «شناخت نامه استاد محمدتقی شریعتی» ادامه می‌دهد: اهالی کتاب در شعبه یک این مجموعه استقبال کم‌نظیری از جلسات فاخر «جمعه‌های پردیس» نشان داده‌اند، در این جلسات به نقد و بررسی کتاب‌های جدید و ارزشمند حوزه‌های تاریخ، ادبیات، روانشناسی و … پرداخته می‌شود.

حسینی عطار اظهار می‌کند: بر این اساس در شعبه دوم پردیس کتاب، جلسات «دوشنبه‌های پردیس کتاب» را راه‌اندازی کردیم که مروری بر ادبیات داستانی جهان به همراه خوانش داستان است و هر ماه با حضور ثابت دکتر احمد آفتابی برگزار می‌شود.

این راهنمای کتاب بزرگسال ادامه می‌دهد: افزون بر این درخواست مکرر دوستانی که برای خرید کتاب، رنج مسیرهای طولانی را بر خود هموار می‌کردند، مدیریت پردیس کتاب را مجاب کرد تا در بلوار وکیل آباد نسبت به تاسیس شعبه دوم این مجموعه در مساحت ۲۰۰ مترمربع اقدام کند تا با فراهم‌کردن زمینه بهتر برای کتاب‌خواندن و خرید کتاب، قدمی در مسیر شکوفایی اجتماعی برداشته شود.

سیدخلیل حسینی‌عطار می‌گوید: شاید این مهم در شرایط اقتصادی امروز، چندان توجیه‌پذیر نباشد اما به هر روی نیاز جامعه ما و الزامات توسعه شهری محسوب می‌شود به ویژه کلان شهری چون مشهد که نه تنها به چنین فضاهایی نیاز دارد بلکه تعدد آن ضرورتی انکار ناپذیر می‌نماید.

به گزارش ایبنا؛ دوستداران کتاب می‌توانند روز چهارشنبه، ۲۴ آبان‌ماه، برای تهیه کتاب‌های مورد علاقه خود از طریق مراجعه حضوری به پردیس‌کتاب‌مرکزی و پردیس‌کتاب‌حافظ مشهد و همچنین خرید غیرحضوری از فروشگاه اینترنتی پردیس‌کتاب از تخفیف ۱۰ درصدی برای کتاب بزرگ‌سال و ۱۵ درصدی برای کتاب کودک و نوجوان استفاده کنند.

شعبه دوم پردیس کتاب مشهد واقع در بلوار وکیل‌آباد مشهد، بین خیابان صیادشیرازی و حافظ، نبش چراغچی واقع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها