دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰
بیست و دومین دوره انتخاب کتاب سال استان کرمان برگزار می‌شود

کرمان- معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان گفت: بیست‌ودومین دوره انتخاب کتاب سال استان در هفاته‌ی کتاب روز یکشنبه در شهر سرچشمه برگزار می‌شود.

سید مهدی میرتاج الدینی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) افزود: در این مراسم کتاب سال استان کرمان انتخاب و اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های تخصصی نقد کتاب در طول سال ادامه داد: در تلاشیم تا به صورت مستمر برنامه‌های فرهنگی در سراسر استان کرمان برگزار شود که هم اکنون نیز با همکاری گلگهر نمایشگاه کتاب سیرجان در حال برگزاری است.

این مسئول با بیان اینکه هر ساله برنامه اهدای کتاب در هفته کتاب برگزار می شود، تاکید کرد: امسال هم همانند همه سال ها به مدارس و مساجد کتاب اهدا خواهد شد.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان بیان کرد: معرفی کتاب‌ها در تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر از دیگر برنامه های امسال ماست.

وی با اشاره به انتخاب روستای نصرت آباد سیرجان به عنوان روستای دوستدار کتاب تصریح کرد: برنامه جشن ویژه مراسم انتخاب روستای برگزیده را در خود نصرت آباد سیرجان برگزار خواهیم کرد.

تاج‌الدینی ترویج کتابخوانی را ابزاری موثر در توسعه فرهنگی دانست و تاکید کرد: کتاب، یکی از ابزارهای تفکر، رشد و پیشرفت انسانی به شمار می‌رود و این زبان گویای تمدن بشری با بازگو کردن راز و رمز پیشرفت جوامع انسانی در دوره‌های مختلف، نقش بی‌بدیلی را در ارتقای توسعه فرهنگی هر کشوری می‌تواند ایفا کند.

وی خاطرنشان کرد: با ترویج و گسترش کتاب و کتابخوانی می توان علاوه بر دستیابی به دستاوردهای نوین بشری در زمینه دانش و فرهنگ و پیشینه اندیشه ها، عقاید و تجلیات فکری و خلاق بزرگان فکر و اندیشه به سفارش‌ها و توصیه‌های دینی و اسلامی که در آنها کتاب و کتابخوانی جایگاه بالا دارد، عمل کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها