یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹
برنامه‌های هفته کتاب کانون لرستان تشریح شد

از سوی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان ویژه برنامه‌های سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در کانون لرستان تشریح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، محمدجواد محمدی روز یک‌شنبه در جمع خبرنگاران در تشریح برنامه‌های هفته کتاب این اداره کل به مناسبت سی‌ویکمین دوره هفته کتاب گفت: تمام فعالیت‌های مراکز کانون در هفته کتاب و کتاب‌خوانی با محوریت کتاب برگزار خواهند شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان با شاره به اینکه جشن‌های گرامی‌داشت این هفته در همه مراکز کانون پرورش فکری، برگزاری نمایشگاه کتاب در مراکز، بازدید اعضای کانون پرورش فکری از کتابخانه‌ها، چاپخانه‌ها و مراکز فرهنگی از جمله برنامه‌های این هفته است، افزود: ویژه برنامه‌های جمع‌خوانی، نقد و بررسی کتاب با حضور شاعران و نویسندگان، برگزاری نشست‌های تخصصی نقد کتاب، تجلیل از اعضای فعال کتابخوان، نویسندگان و شاعران کانونی از برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان است.

محمدی به برگزاری مهرواره کتاب‌سازی در سی‌ویکمین دوره هفته کتاب در لرستان خبر داد و افزود: این مهرواره با شرکت اعضای همه مراکز با ارسال آثار به دبیرخانه این رویداد در اداره کل در حال اجراست که پس از جمع‌آوری آثار نمایشگاهی از برترین آثار رسیده در نگارخانه برپا می شود.

وی افزود: فعالیت‌های این اداره‌کل در حوزه عمومی و تخصصی کتاب‌محور با هم‌افزایی و اجرای برنامه‌های مشارکتی با دستگاه‌های فرهنگی استان از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتابخانه‌های عمومی استان، آموزش و پرورش اجرا خواهند شد.

محمدی با اشاره به اینکه در هفته کتاب مراکز سیار و پستی استان در روستاها و محلات کم‌برخوردار نیز برنامه‌های متنوعی را با حضور اعضا و دانش‌آموزان اجرا می‌کنند، بیان کرد: ۳۰ مرکز کانون پرورش فکری شامل ۲۰ مرکز ثابت، دو کتابخانه پستی و هشت کتابخانه سیار شهری و روستایی فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی را برای کودکان و نوجوانان شهرها و روستاهای سراسر استان ارائه می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها