یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
طرح «اهدای کتاب، اهدای دانایی» در کتابخانه های عمومی کردستان اجرا می‌شود

کردستان - سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی کردستان از اجرای پویش «اهدای کتاب، اهدای دانایی» به مناسبت سی‌ویکمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد و گفت: این پویش از ۲۳ آبان به مدت یک هفته در کتابخانه‌های عمومی استان کردستان اجرا می‌شود.

معصومه حسنی خونسار، به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج اظهار کرد: بر اساس طرح «اهدای کتاب، اهدای دانایی» علاقمندان می‌توانند به منظور استفاده سایر شهروندان، کتاب‌های خود را به کتابخانه‌های عمومی اهدا و در سنت حسنه وقف کتاب سهیم شوند.

وی با بیان اینکه سنت حسنه اهدای کتاب باعث تقویت جریان گردش کتاب در جامعه می‌شود، افزود: این طرح در سنوات گذشته در قالب‌های مختلف و در چند سال اخیر با عنوان «اهدای کتاب، اهدای دانایی» به ترویج فرهنگ کتابخوانی کمک کرده و افزایش سرانه مطالعه را به دنبال داشته است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی کردستان با دعوت از عموم مردم برای شرکت در این پویش گفت: اقشار مختلف می‌توانند با نگاهی به قفسه‌های کتابخانه منزل و کمدهای خود کتاب‌هایی که خوانده‌اند، لذت برده‌اند و از آن مطالبی یادگرفته‌اند را برای اشاعه این حس خوب و به اشتراک گذاری آن، به کتابخانه محل زندگی خود اهدا کنند تا سایر مردم هم از این لذت و حس خوب بهره‌مند شوند.

حسنی خونسار در ادامه با اشاره به دیگر برنامه‌های هفته کتاب در استان عنوان کرد: شعار امسال هفته کتاب و کتابخوانی با عنوان «آینده خواندنی است» که به همین مناسبت، ویژه برنامه‌ای به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و کتابدار با دعوت از مسئولان، علاقمندان و برگزیدگان حوزه کتاب پیش‌بینی شده است.

وی رونمایی از پوستر هفته کتاب و کتابخوانی در دفتر نماینده ولی فقیه در استان، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، دیدار با مسئولان استان و امامان جمعه، مسابقات کتابخوانی مجازی و مکتوب، رونمایی از کتاب، قصه گویی، نشست کتاب خوان، جمع خوانی، حضور مدارس در کتابخانه ها را از جمله برنامه‌های سی‌ویکمینه هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران برشمرد.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی کردستان با اشاره به فعالیت ۵۴ باب کتابخانه عمومی نهادی و ۲۸ باب کتابخانه عمومی مشارکتی در استان کردستان، گفت: هم اکنون نزدیک به ۵۰ هزار نفر در این کتابخانه‌ها عضویت دارند و تعداد منابع موجود در کتابخانه‌های عمومی استان بالغ بر ۸۵۰ هزار نسخه است.

وی زیربنای کتابخانه های عمومی کردستان را ۲۴ هزار و ۳۰۰ متر مربع ذکر کرد و افزود: در سفر اخیر ریاست جمهوری استان کردستان کتابخانه عمومی نایسر سنندج افتتاح و آماده خدمت‌رسانی به علاقمندان در این شهرک شد.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی کردستان در پایان خواستار مشارکت عموم مردم در برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی سال جاری شد و اضافه کرد: کتاب و کتابخوانی از عوامل مهم در ارتقای آگاهی و بصیرت در جامعه و توسعه فرهنگی کشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها