یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
کتاب «سرباز روز نهم» در نمایشگاه کتاب تبریز  نقد و بررسی شد

آذربایجان شرقی - جلسه نقد و بررسی کتاب «سرباز روز نهم» همزمان با هجدهمین دوره نمایشگاه کتاب تبریز در سرای اهل قلم سالن پروین اعتصامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در تبریز، کتاب سرباز روز نهم را محمد مهدی رحیمی و گروهی دیگر از نویسندگان گردآورده‌اند.

محمد مهدی رحیمی در مورد این کتاب گفت: کتاب سرباز روز نهم حاصل زندگی مجاهدانه و خستگی ناپذیر بسیجی مدافع حرم شهید مصطفی صدرزاده است که می‌تواند در عصر حاضر الگویی خوب و دست یافتنی باشد.

وی افزود: در این کتاب سعی کردیم شهید و زندگی اش را آن طور که می‌تواند در میدان زندگی اجتماعی مردم الگو شود، نشان دهیم و نه صرفاً روایتی ماورایی و صرفاً معنوی و احساسی از شهید ترسیم کنیم.

وی با بیان اینکه همه زندگی شهیدان الگوی جاودانه بشری است، تصریح کرد: در این کتاب نویسندگان سعی کرده‌اند جامعه را آن طور که هست نشان دهند، با همه خوبی ها و بدی هایش، زیاد و کمش و به همین دلیل، زندگی مصطفی را وقتی کامل می‌خوانید، به شرایط زندگی و محله اش نزدیک می‌شوید.

رحیمی ادامه داد: این شهید در همین جامعه زیسته و با همین مشکلات یا بیشترش دست و پنجه نرم کرده است، از این رو مواردی که مطرح شده برای مخاطب شیرین و راهنماست.

وی افزود: ما با زندگی نامه شهید هم جامعه و شرایط را نقد کردیم و هم راه را نشان دادیم، چون که راه شهدا امن و قابل اعتماد است‌.

این نویسنده و مستند نگار در پایان، خواندن این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به زندگی شهدا و الخصوص جوانان پیشنهاد کرد.

هجدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز عصر یکشنبه ۲۱ آبان ماه به کار خود پایان می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها