یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۲
علاقمند به قصه‌های آیینی و سنتی هستم/ ضرورت شناسایی اسطوره‌ها

البرز - قصه‌گوی نوجوان البرزی بر ضرورت شناسایی اسطوره‌ها و ادامه دادن راه آن‌ها تاکید کرد و گفت: به قصه‌های آیینی - سنتی به ویژه قصه‌های شاهنامه و دیگر قصه‌های اسطوره‌ای علاقه زیادی دارم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرج، سمانه موسوی عصر یکشنبه در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره قصه گویی استان البرز اظهار داشت: درباره قصه «آرش کمانگیر» که از قصه‌هایی شبیه قصه‌های شاهنامه است مطالعه و سعی کردم این اثر را بازنویسی کنم.

موسوی در پاسخ به این سئوال که کدام قسمت قصه آرش کمانگیر را بیشتر دوست دارد، گفت: ملاقات آرش با درخت، معدن و عقاب را بیشتر دوست داشتم زیرا معتقدم این بخش قصه نشان دهنده این است که هر عملی اثراتی دارد که شاید ما از آن بی خبر باشیم پس باید به اعمال خود توجه کنیم.

وی در مورد پیام اصلی این قصه گفت: آرش برای پرتاب تیر زحمت زیادی کشید و برای کشورش به قیمت جانش تلاش کرد پس هر کس می‌تواند برای کشورش از هر طریقی مفید باشد.

این قصه‌گوی نوجوان البرزی خطاب به نوجوانان هم سن و سال خود گفت: گوش دادن به قصه‌های خوب پندآموز است. قصه‌ها را گوش کنید.

گفتنی است؛ سمانه موسوی نوجوان شرکت کننده در بخش آیینی - سنتی جشنواره قصه‌گویی استان البرز است. وی از سال ۱۳۹۸ تاکنون در جشنواره‌های مختلف قصه‌گویی شرکت کرده و توانسته رتبه‌های برتر را در سطح استان و منطقه کسب کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها