پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶
خواهرخواندگی و هم‌اندیشی شهرستان‌ها

خراسان‌رضوی- فعالیت‌های مختلف فرهنگی و به ویژه کتاب در موضوعات و قالب‌های مختلف در شهرستان‌های مختلف استان خراسان‌رضوی طی روزهای گذشته انجام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، شهرستان‌های استان خراسان‌رضوی طی چند روز اخیر برنامه‌ها، رویدادها و فعالیت‌هایی در حوزه کتاب، هنر و ادبیات داشته‌اند که در این گزارش مروری مختصر بر برخی از این موارد در شهرستان‌های سبزوار، نیشابور، فریمان، کاشمر و مه‌ولات داشته‌ایم؛

روز ورود امام رضا (ع) به نیشابور وارد تقویم شد

یاد روز ورود حضرت امام رضا (علیه‌السلام) به نیشابور و نقل حدیث سلسه الذهب بر اساس مصوبه جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی وارد تقویم رسمی کشور شد.

تلاش و پیگیری سال‌ها توسط شهرستان، استان و کشور در خصوص ثبت دهم تیر یاد روز ورود حضرت امام رضا (علیه‌السلام) به نیشابور و نقل حدیث سلسه الذهب به نتیجه رسید و با دستور ریاست جمهوری اسلامی ایران برای درج در تقویم سال ۱۴۰۳ ابلاغ شد.

خواهرخواندگی و هم‌اندیشی شهرستان‌ها

شب شعر مقاومت در فریمان

شب شعر مقاومت با موضوع فلسطین و جبهه مقاومت در فریمان برگزار شد.

هم زمان با روز ملی مبارزه با تروریسم و استکبار جهانی آمریکا و اسرائیل، محفل شعر مقاومت با حضور هنرمندان و شاعران برجسته، متعهد و انقلابی شهر های مشهد، تاییاد، باخرز، خلیل آباد و کاشمر در فریمان برگزار شد.

خواهرخواندگی و هم‌اندیشی شهرستان‌ها

هم‌اندیشی کاشمر و مه‌ولات درحوزه فعالیت‌های فرهنگی

رؤسا ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های کاشمر و مه‌ولات در استان خراسان‌رضوی در راستای تعامل و هم‌افزایی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای دیدار و گفتگو کردند.

تعامل بین شهرستان‌ها و با کمک هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه، از جمله موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

خواهرخواندگی و هم‌اندیشی شهرستان‌ها

محفل شعر نجوای سرخ سپیدگاه در سبزوار

محفل شعر نجوای سرخ سپیدگاه، با حضور شاعران مطرح سبزواری به یادبود شهدای بیمارستان المعمدانی غزه در محل محوطه بیمارستان حشمتیه سبزوار برگزار شد.

در این محفل ادبی، شاعران و ادبای مطرح سبزواری از جمله جواد جعفری نسب، حسین شکیبی نیا، حجه لاسلام بیدی، معصوم عباسی، مهدی صحرایی، مهدی حق طلب، فائزه خواجوی و ابوالفضل عصارزاده، به شعرخوانی پرداختند.

خواهرخواندگی و هم‌اندیشی شهرستان‌ها

نیشابور و شاهین‌شهر خواهرخوانده می‌شوند

قرارداد خواهرخواندگی بین ۲ شهر نیشابور و شاهین‌شهر با هدف شناساندن ظرفیت عظیم فرهنگی و علمی نیشابور انجام می‌شود.

شناساندن شهر قلمدان‌های مرصع و شهر حدیث سلسله الذهب به مردم شاهین‌شهر، مراوده فرهنگی متقابل بین اهالی ۲ شهر از طریق حضور مردم و مسئولان در روزهای ملی و هفته فرهنگی طرفین و نیز ارتباطات متقابل فی مابین موسسات، نهادها و دانشگاه‌ها هم از دیگر اهداف خواهرخواندگی بین شهرهای نیشابور و شاهین‌شهر است.

خواهرخواندگی و هم‌اندیشی شهرستان‌ها

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها