چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۹
بررسی رقبای کتاب و مطالعه در کشور / تکثر فضاهای مجازی، توهم آگاهی می‌آورد

آذربایجان شرقی- یک مدرس دانشگاه و دبیر موسسه افق اندیشه‌های درخشان با اشاره به رقبای کتاب و مطالعه در جامعه کنونی ایران گفت: تعدد و تکثر فضای مجازی در کنار مزیت‌های خود، برای برخی افراد توهم آگاهی داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در تبریز، علیرضا مختاری عصر چهارشنبه در نشست نخستین سرای اندیشه نمایشگاه کتاب تبریز در مورد دلایل عدم رغبت برخی اقشار به مطالعه کتاب اظهار داشت: ظهور و تکثر فضاهای مجازی توهم دانایی و آگاهی را نزد برخی از افراد جامعه به مرز غیر قابل قبولی رسانده است.

وی ادامه داد: برای آگاهی در مورد یک موضوع فرد باید چندین کتاب و مقاله مرتبت با آن موضوع بخواند با افراد صاحب نظر آن رشته گفت و گو کند تا اندک آگاهی نسبت به موضوع بدست بیاورد، ولی متاسفانه توهم دانایی وآگاهی در بین مردم باعث دور شدن آنها از مطالعه شده است.

دکتر مختاری در ادامه صحبت های خود به رویکرد اقتصادی انتشاراتی ها اشاره کرد و گفت: انتشارات ها اکنون به دنبال نشر کتاب‌هایی هستند که صرفه اقتصادی برای آنها داشته باشد و این صرفه فقط در انتشار کتب درسی است و این امر باعث کمتر شدن کتاب های فاخر و پر بارشده است.

این استاد دانشگاه در ادامه صحبت‌های خود به مشکلات اقتصادی جامعه اقتصادی اشاره کرد و افزود: طبق هرم نیاز مازلو اگر نیازهای سطح پایین یک ملت برآورده نشود نمی‌توان از آنها انتظار داشت که نیاز سطح بالاتر را بخواهند.

وی همچنین اظهار داشت: سرانه مطالعه در جامعه پایین نیامده، بلکه سمت و سویی اقتصادی به خود گرفته است.

به گفته وی اکنون بیشتر مطالعات و سرچ های گوگل در مورد مسائل اقتصادی است و مردم دوست دارند بیشتر در حوزه اقتصاد مطالعه کنند.

هجدهمین نمایشگاه کتاب تبریز از ۱۷ تا ۲۱ آبان از ساعت ۱۰ تا ۲۱ پذیرایی علاقه‌مندان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط