شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۱
کارگاه آشنایی با «اسکریپت‌نویسی» در کانون کرمان برگزار شد

کرمان- کارگاه آشنایی با «اسکریپت‌نویسی» ویژه داستان‌نویسان و فیلم‌نامه‌نویسان شهر کرمان در اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمان، ابوذر حسینی‌نسب معاون هنری و سینمایی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هدف از تشکیل این کارگاه را رویداد آموزشی و تولیدی در حوزه دفاع مقدس که قرار است ۲۶ تا ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در کرمان برگزار شود اعلام کرد.

وی هم‌فکری، هم‌اندیشی و ارائه افکار و بارش فکری و رسیدن به شاکله‌ای که قرار است به تصویر درآید را از اهداف این پیش کارگاه دانست تا علاقه‌مندان برای نخستین رویداد آموزش و تولیدی داستان مصور «کامیک» که با حضور سیدمصطفی حسینی برگزار می‌شود آماده شوند.

احسان شعبانیان کارشناش هنرهای تجسمی و مدرس این کارگاه ابتدا کمیک استریپ را نوار خنده یا خنده سلسله‌وار معرفی کرد و افزود: کتاب «رستم و اسفندیار» اولین و تنها اثر کمیک‌استریپ با موضوع شاهنامه است که انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پچاپ کرده است.

او تاکید کرد: در شخصیت‌پردازی، قهرمان‌محوری اساس کار کمیک‌استریپ است.

همچنین، شعبانیان با اشاره به این‌که کمیک‌استریپ به داستان‌نویسی و فیلمنامه‌نویسی نزدیک است و از نمایشنامه‌نویسی که در آن بار اصلی را دیالوگ بر عهده دارد فاصله می‌گیرد، مراحل تولید یک داستان مصور را از انتخاب عنوان، شخصیت‌پردازی، شرح روی جلد، مشخصات پیرنگ و تکنیک‌های پیشنهادی تا شرح صفحات، چیدمان، شرح تصاویر، شکل دیالوگ‌ها و افکت‌های صوتی و … را تشریح کرد.

به گزارش ایبنا، کارگاه آشنایی با «اسکریپت‌نویسی» برای کامیک (پی‌نما) یا داستان مصور به همت اداره‌کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان برای داستان‌نویسان و تصویرگران علاقه‌مند به این حوزه برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها