دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۸
«صبح واقعه» مهمان نجف‌آبادی‌ها شد

اصفهان - با حضور دانش‌آموزان دبیرستان علوم معارف صدرا، وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی، کتاب «صبح واقعه» رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، عصر امروز طی آیینی از کتاب «صبح واقعه» در نجف‌آباد رونمایی شد. در آیین رونمایی از این کتاب، ابتدا رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نجف‌آباد در سخنانی با اشاره به تبلیغات دشمنان در این موقعیت حساس به منظور منحرف کردن جوانان ما اظهار داشت: دشمنان همیشه در موقعیت‌های مختلف به دنبال ضربه زدن به ما بوده و هستند؛ لذا در این موقعیت حساس وظیفه داریم همان طور که مقام معظم رهبری چراغ هدایت را روشن کرده‌اند، ما نیز باید به عنوان یک سفیر فرهنگی رویدادها و مسائل را انعکاس داده و در فضای جنگ شناختی تلاش کنیم رسالت و وظیفه سنگینی را که به عهده ماست، با شناخت دقیق و درست انجام دهیم.

حجت‌الاسلام صائبی افزود: دشمنان در همه ابعاد به‌ویژه سبک زندگی ما ورود کرده و ارزش‌های ما را از بین می‌برند؛ لذا وظیفه داریم به تکالیف عمل کنیم و اجازه ندهیم دشمن ارزش‌های ما را به ضدارزش‌ها تبدیل کرده و از ضدارزش‌ها برای ما ارزش بسازد. لیکن باید در زمینه جهاد تبیین با شناخت واقعی به وظیفه خود به درستی عمل کنیم.

او به استفاده درست از فضای مجازی و امکانات این بستر اشاره کرد و ادامه داد: دشمن از ابزار قدرتمند شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کند و در این فضا با برنامه‌ریزی به اهدافش می‌رسد؛ اما متأسفانه ما در این عرصه ضعیف بوده‌ایم؛ لذا باید به زبان کودکان، نوجوانان و جوانان در هر موقعیت سنی برایشان تولید محتوا کنیم و اجازه ندهیم اسیر تبلیغات منحرف کننده دشمنان شوند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نجف‌آباد در پایان سخنانش به امکانات خوب سازمان تبلیغات اسلامی در شهرستان نجف‌آباد اشاره و خاطرنشان کرد: خوشبختانه امکانات و ظرفیت‌های فراوانی در این شهرستان وجود دارد که باید از آنها در راستای تربیت صحیح نسل کنونی استفاده بهینه کنیم.

«صبح واقعه» مهمان نجف‌آبادی‌ها شد

شهدا بهترین رفیق برای ما در زندگی هستند

دیگر سخنران این آیین امام‌جمعه نجف‌آباد بود که در سخنانی به فتنه‌های آخرالزمان اشاره کرد و گفت: بزرگ‌ترها به یاد دارند که از قدیم در دعاها می‌گفتیم خدایا بچه‌های ما و نسل ما را از فتنه‌های آخرالزمان حفظ بفرما. الان همان موقع شده و فتنه‌های آخرالزمانی یکی پس از دیگری در حال وقوع است.

حجت‌الاسلام حسناتی افزود: برای مقابله با فتنه‌ها باید خدا را بشناسیم و با خدا رفاقت کنیم و برای انتخاب رفیق شایسته ملاک‌های رفاقت را درست و باتوجه به آیات و روایات انتخاب کنیم که شهید حججی هم برای انتخاب رفیق خوب تأکید داشت که در انتخاب رفیق دقت کنید.

او با اشاره به روایات قرآن و احادیث در جهت انتخاب رفیق خوب اظهار داشت: هرکس مطیع خدا و رسول شد، دستش در دست خداست و در گروه افرادی قرار می‌گیرد که خداوند به آنها نعمت داده است.

حسناتی اضافه کرد: چهار دسته از انسان‌ها که خداوند سفارش کرده با آنها دوستی کنیم، عبارت‌اند از پیامبران، راستگویان، شهدا و صالحین. در این زمانه که پیامبران در دسترس ما نیستند، شهدا در دسترس ما هستند و دوستی کردن با شهدا ما را در زندگی کمک می‌کند تا راه صحیح را انتخاب کرده و به سعادت و خوشبختی دنیا و آخرت برسیم. یکی از این شهدا که در زمانه فعلی با این تبلیغات گسترده دشمنان و فضای مجازی راه درست را انتخاب کرد، شهید حججی بود و از همین فضاهای فرهنگی و کوچه و خیابان‌ها تربیت شد که می‌تواند الگوی بسیار مناسب و رفیق شایسته‌ای برای شما باشد تا با بهره‌گیری از رفتارهای این شهید والامقام در زندگی بتوانید راه درست را انتخاب کنید.

او به جنگ ترکیبی دشمنان اشاره و تصریح کرد: امروز جنگ نظامی نیازی به ما ندارد؛ اما در این جنگ ترکیبی پیچیده واجب است که تلاش کرده و به وظیفه خود عمل کنیم. امروز مسیر بسیار حساسی را در پیش داریم و به قله نزدیک هستیم؛ لذا باید مصمم و در انجام وظیفه ثابت‌قدم باشیم، در میانه راه سست نشویم تا بتوانیم در زمره زمینه‌سازان ظهور حضرت حجت قرار بگیریم.

«صبح واقعه» مهمان نجف‌آبادی‌ها شد

تنها خداوند جایگاه واقعی شهدا را می‌داند

پدر شهید محسن حججی دیگر سخنران آیین رونمایی از کتاب «صبح روز واقعه» بود که در جملاتی کوتاه به جایگاه واقعی شهدا اشاره‌ای کرد و گفت: در مورد جایگاه شهدا هیچکس به جز خداوند سبحان نمی‌تواند اظهار نظر و قضاوت کند. همه شهدا از نظر ما یکسان هستند.

او افزود: همه شهدا به درجه اخلاص رسیده‌اند و تفاوتی بین شهدای ما نیست و فقط خدا جایگاه شهدا را می‌داند.

محمدرضا حججی با اشاره به نیازمندی ما به شهدا نیز گفت: ما نیازمند شهدای خود هستیم و باید دست به دامان آن‌ها شده تا در آخرت از شفاعتشان بهره‌مند شویم و شهدا هیچ نیازی به تعریف و تمجید ما ندارند.

او به جهاد تبیین و ضرورت آن نیز اشاره کرد و از همگان خواست تا در هر جایگاهی به این مهم بپردازند و با تبلیغات گسترده دشمنان مقابله کنند.

در پایان این برنامه فرهنگی یک قاب مزین به تصویر شهید محسن حججی به پدر و مادر این شهید والامقام اهدا شد.

گفتنی است این کتاب نوشته ابراهیم حسن‌بیگی و روایت داستانی زندگی شهید محسن حججی است و در ۱۳۴ صفحه برای گروه سنی نوجوانان در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه توسط نشر خط مقدم چاپ شده است. طرح روی جلد از محمد روح‌الامین و نقاشی روی جلید نیز اثر حسن روح‌الامین است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها