دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۱
کتابخانه مرکزی کرمان  ظرفیت بزرگ فرهنگی است

کرمان- مشاور دبیرکل نهادکتابخانه‌های عمومی کشور در امور مجلس در بازدید از کتابخانه مرکزی کرمان گفت: زیبایی کتابخانه مرکزی کرمان منحصر به فرد و ظرفیت قابل توجه فرهنگی است.

‌به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمان، سید حسن سید ابراهیم در سفر به استان کرمان پس از حضور در گلزار شهدا و ادای احترام به مزار سردار سلیمانی در بازدید از کتابخانه مرکزی کرمان گفت: کتابخانه مرکزی کرمان در استان ظرفیت قابل توجه ای است و جامعه کتابخوان و فرهنگی از خدمات آن بهره‌مند می شوند.

وی زیبایی این بنای فرهنگی را منحصر به فرد دانست و اظهار داشت: کتابخانه های عمومی استان کرمان و به ویژه کتابخانه مرکزی کرمان با توجه به بنای تاریخی و ظرفیت منابع و نیروی انسانی، پایگاه های فعال فرهنگی در کرمان هستند.

کتابخانه ملی کرمان (کارخانه ریسندگی خورشید) مربوط به دوره پهلوی اول است و در کرمان، خیابان شهیدرجائی، خورشید واقع شده و این اثر در تاریخ ۳۰ شهریور ۱۳۷۸ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

در مهرماه سال ۱۳۷۱، این ساختمان، با اضافه کردن مخازن کتاب به کتابخانه مرکزی (ملی) تبدیل شد.

کتابخانه مرکزی کرمان  ظرفیت بزرگ فرهنگی است

کتابخانه مرکزی کرمان در حال حاضر، با دارا بودن بخش‌های گوناگونی مانند پذیرش، خدمات فنی، امانت، مرجع، نسخه‌های خطی وچاپ سنگی، منابع دیداری- شنیداری، کرمان‌شناسی، نمایشگاه تازه‌های کتاب، کتابخانه نابینایان، کتابخانه کودک، کتابخانه تخصصی دفاع مقدس, بخش جستجوی کتاب و سالن‌های مطالعه، در خدمت مراجعان محترم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها