شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲
نشان ادبی جشنواره «سرو سرخ» در ساری رونمایی شد

مازندران-با حضور مسئولان استانی، از نشان ادبی جشنواره «سرو سرخ» رونمایی به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ساری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران صبح شنبه در مراسم رونمایی از نشان جشنواره ادبی «سرو سرخ» در جوار یادمان شهدای خوشنام، گفت: آرامش و امنیت امروز را مدیون خون شهدا هستیم و باید در راستای گسترش سیره شهدا گام برداریم.

سکینه خاتون مهدیان‌پور با اشاره به اینکه خرسندیم نخستین روز از برنامه‌های هفته مازندران را با این ویژه برنامه آغاز می‌کنیم، اظهار کرد: ۱۴ آبان روز مازندران و روز بیعت مردم این استان با اهل بیت و تشکیل حکومت شیعی است.

وی افزود: هفته مازندران با شعار «مازندران دیار نام‌آوران پاک‌آیین» آغاز شده و این افتخار را داریم که روز آغازین این هفته را با رونمایی از طرح نشان ادبی سرو سرخ شروع کنیم.

این مسئول با بیان اینکه مقدمات برگزاری این جشنواره از ابتدای سال ۱۴۰۲ برنامه‌ریزی شده است، گفت: سال آینده کنگره ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید مازندران را خواهیم داشت و برای اینکه از مقام شهدایی که در جبهه‌ها جانفشانی کردند تجلیل کنیم در حیطه ادبیات پایداری طرحی را آغاز کردیم تا فداکاری‌های شهدا که ثبت و ضبط شده و به شکل مکتوب درآمده است به شکل جشنواره برگزار کنیم.

نشان ادبی جشنواره «سرو سرخ» در ساری رونمایی شد

مهدیان‌پور تصریح کرد: این جشنواره در رابطه با بررسی کتاب‌های جبهه مقاومت، شهدا، جانبازان و رزمندگان است که در ۱۰ سال اخیر به رشته تحریر درآمده است در بخش‌های خاطره نویسی و داستان و بخش ویژه‌ای که با عنون نقش زنان مازندران در جنگ، برای این نشان ادبی درنظر گرفته شده برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اختتامیه جشنواره ادبی سرو سرخ، سال آینده پیش از کنگره ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید مازندران برگزار می‌شود ابراز امیدواری کرد مشارکت دیگر دستگاه‌ها در اجرای این طرح پررنگ باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران در این مراسم گفت: شهدا انتخاب مومنانه داشتند و این نمی‌توانست تصادفی باشد، شهدا مدال افتخار ما هستند.

سعید کهنسال اظهار کرد: برگزاری جشنواره های اینچنینی در قالب ادبیات پایداری برای نسل های آینده می‌تواند باورپذیری بیشتری داشته باشد و مفهوم ایثار و شهادت را منتقل کند.

وی با تاکید بر همکاری دستگاه‌های فرهنگی در برگزاری این جشنواره، خاطرنشان کرد: شروع هفته مازندران با رونمایی از نشان ادبی سرو سرخ با رویکرد ادبیات پایداری بسیار ارزشمند است چرا که یکی از راه‌های ماندگاری فرهنگ ایثار و شهادت، مسیر ادبیات است.

نشان ادبی جشنواره «سرو سرخ» در ساری رونمایی شد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها