چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰
صدا و سیمای ایلام برای معرفی خدمات کتابخانه‌ها اعلام آمادگی کرد

ایلام - در دیدار مدیران کل کتابخانه‌های عمومی و صدا و سیمای مرکز ایلام، این مرکز برای معرفی خدمات متنوع کتابخانه‌های استان اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، سمیه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام در راستای همکاری برای پوشش و معرفی برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌ها با ناصر بهرام مدیرکل صدا و سیمای استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، سمیه حیدری، ضمن معرفی اجمالی کتابخانه‌های عمومی، با تأکید بر نقش رسانه‌ها در مدیریت افکارعمومی جامعه گفت: کتابخانه‌های عمومی ظرفیت‌های زیادی دارند که هنوز بسیاری از مردم از این ظرفیت ها آگاه نیستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ادامه داد: در راستای تحقق عدالت اجتماعی و رویکردهای اصلی کتابخانه‌های عمومی برای نشر فرهنگ کتابخوانی، کتابخانه‌ی سیار راه اندازی شد تا گامی بلند در جلب توجه بیشتر مردم به مقوله کتاب و کتابخوانی و ترویج فرهنگ مطالعه در نقاط مختلف استان برداشته شود.

حیدری ضمن دعوت از صداوسیما برای تولید برنامه‌های مختلف در فضاهای کتابخانه‌ای، پیشنهاد تولید و پخش ویژه برنامه‌هایی برای نوجوانان در قالب معرفی کتاب در بخش های مختلف کتابخانه‌های عمومی ارائه داد.

وی در پایان گفت: امید است صدا و سیما با پرداخت صحیح به ضرورت و اهمیت کتاب و کتابخوانی، زمینه لازم جهت گسترش فرهنگ جامعه را فراهم کند.

در ادامه ناصر بهرام، مدیرکل صدا و سیمای مرکز ایلام، ضمن اعلام آمادگی برای هرگونه همکاری با کتابخانه‌های عمومی گفت: خدمات مجموعه کتابخانه‌های عمومی و اجرای برنامه‌های فرهنگی در محیط کتابخانه قابل تقدیر است و این خدمات باید رسانه‌ای شود.

وی از آمادگی تمام بخش‌های صدا و سیمای مرکز ایلام برای معرفی کتاب‌های مفید و آشنا کردن مردم با کتابخانه‌های عمومی خبر داد و گفت: در زمینه معرفی کتاب‌ها، کتابخوانان برجسته، نویسندگان بومی و برنامه‌های متنوع فرهنگی کتابخانه‌ها می‌توانیم با همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی و در قالب برنامه‌های مستقل و یا بخش‌هایی از برنامه‌های زنده تلویزیونی اقدام کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها