شنبه ۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰
کسب عنوان بهترین تحقیق و پژوهش جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران با فیلم «تا بادها یادها را نبرند»

یزد - مستندساز یزدی از کسب عنوان بهترین تحقیق و پژوهش جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران با فیلم «تا بادها یادها را نبرند» خبر داد.

احمد صراف یزد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، با اشاره به انتخاب خود در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران گفت: امسال برای پنجمین بار در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران با مستند «تا بادها یادها را نبرند» حضور داشتم که در نهایت جایزه بهترین تحقیق و پژوهش را دریافت کردم.

وی افزود: این فیلم روایتی از تاریخ عکس و عکاسی در شهر یزد به مدد نگاتیوها و عکس‌های فراموش شده در یزد است که فیلم یک خطی است.

این مستندساز یزدی بیان کرد: من سال‌ها فیلم‌سازی می‌کنم و علاقه قلبی و شخص‌ام نیز این بوده که هر روز یاد بگیرم که بخشی از این یاد گرفتن در اثر کتاب خواندن، تحقیق کردن و پژوهش درباره موضوعاتی می‌دانم که باید اتفاقات را می‌فهمیدم.

وی گفت: قطعاً این جایزه برای من بسیار مهم و با ارزش است و انگیزه مهمی می‌شود که راهم را درست بپندارم و باعث شود که این راه را ارتقا داده و بیشتر آموزش دیده و بیشتر کار کنم تا در نهایت بتوانم اثری که قابل اعتنا باشد خلق کنم.

این عضو انجمن صنفی کارگردانان ایران بیان کرد: ما فیلم را برای مردم می‌سازیم. فیلم مستند هم باید جنبه هنری داشته باشد، هم اینکه همه بتوانند به سادگی با آن ارتباط برقرار کنند، زبان فیلم را بفهمند و در دغدغه فیلمساز شریک شوند که برای رسیدن به این هدف بایستی تحقیق و تفحص صورت گرفته و آثاری دقیق بسازیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های خود در عرصه فیلم‌سازی گفت: من مدتی است که مستندسازی می‌کنم و عضو انجمن صنفی کارگردانان ایران نیز هستم.



 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط