چهارشنبه ۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
جایگاه کتاب باید برای کودکان و نوجوانان تبیین شود

سمنان - کتابدار کتابخانه عمومی آیت الله کبیر شهمیرزادی گفت: باید اهمیت و جایگاه کتاب برای کودکان و نوجوانان شفاف و روشن شود.

سیده فاطمه زهرا نبوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مهدیشهر، درباره نقش کتابداران بیان کرد: کتابداران به دلیل ارتباط مستقیم بین جامعه و کتابخانه می توانند نقش تاثیر گذاری در ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه داشته باشند.

وی بیان کرد: کتابداران با حضور در مدارس، حوزه های بسیج، و هر تجمعی که بتوانند درمورد کتاب و کتاب خواندن صحبت کنند می توانند به ترویج فرهنگ مطالعه بپردازند.

مسئول کتابخانه عمومی آیت الله کبیر شهمیرزادی در شهرستان مهدیشهر ادامه داد: والدین می‌توانند با تهیه کتاب‌های خوب و در خورِ سلیقه و شخصیت فرزندان خود، بردن فرزندان به کتابخانه‌ها و کتاب فروشی‌ها، دادن حق انتخاب برای خریدن کتاب به کودک و مطالعه کتاب نقش بسزایی در ترغیب فرزندان به مطالعه داشته باشند.

نبوی اظهار داشت: کتابخانه‌ها نقش بسیار موثری در جامعه دارند هم اکنون باید تلاش کنیم تا استفاده از کتاب بجای موبایل و تبلت و … بیشتر شود.

وی تکریم ارباب رجوع را از مهمترین وظایف کتابداران دانست و افزود: باید جایگاه کتاب را برای کودکان و نوجوانان روشن و شفاف کنیم.

این قصه گوی برتر استان سمنان در جشنواره قصه گویی سال قبل در ادامه قصه گویی, نشست های کتابخوان، جشن‌های مناسبتی برای دانش آموزان، مسابقه نقاشی، مسابقه کتابخوانی و… را از جمله فعالیت‌های کتابخانه های عمومی آیت الله کبیر شهمیرزادی دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها