سه‌شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴
عصر شعر سراسری «اسم شب، صبح است» در ارومیه برگزار شد

آذربایجان‌غربی- عصر شعر سراسری «اسم شب، صبح است» به‌همت محفل ادبی هاتف اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی با حضور اهالی اندیشه و قلم استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، مصطفی قلیزاده‌علیار، دبیر محفل ادبی هاتف ارومیه، عصر سه‌شنبه، در محفل عصر شعر سراسری «اسم شب، صبح است» که با حضور خدیجه معصومی، مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان، زاده‌علی، مسئول بسیج هنرمندان استان برگزار شد، گفت: این مراسم با هدف همبستگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با مردم غزه برگزار شد.
وی افزود: ادبیات در طول تاریخ و تمام حوزه‌ها از جمله موضوعات کربلا، انقلاب اسلامی، مدافعان حرم و این روزها فلسطین و غزه پیشقدم بوده و در ادبیات هم شعر از همه هنرها پیش‌رو بوده است و امروزه هم شعر آیینی، مذهبی و اهل بیت (ع) در دنیا متوجه بحث غزه است.
وی با بیان اینکه در موضوع فلسطین ظالم و مظلوم روبروی هم هستند، گفت: ادبیات مقاومت ادبیات پیام‌داری و موضع‌دار است و ادبیات خنثی نیست.
این شاعر و پژوهشگر ادبیات ارومیه‌ای ادامه داد: غزه نماد مظلومیت است و در راستای حمایت از مردم مظلوم امروز علاوه بر عصر شعر سراسری «اسم شب، صبح است» تجمع هنرمندان ارومیه‌ای نیز ساعت ۱۶:۳۰ در مجمتع فرهنگی و هنری شمس نیز با حضور تمام اقشار هنرمند برگزار خواهد شد.
خدیجه معصومی، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی نیز در این محفل گفت: هدف از محفل شعر «اسم شب صبح است» اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه و جریان‌سازی شعر متعهد است.
وی افزود: همچنین تلاش می‌شود از اشعاری که در حمایت از مردم غزه سروده شده توسط اداره کل کتابخانه‌ها نیز تقدیر شود و بتوانیم گام‌های مثبتی از طریق جریان‌های ادبی برداریم.
معصومی ادامه داد: انشاالله بزودی شاهد پیروزی مردم مظلوم قدس شریف باشیم.
به گزارش ایبنا؛ در پایان این مراسم شاعرهای حاضر اشعار خود را در راستای حمایت از مردم مظلوم فلسطین خواندند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها