سه‌شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵
لزوم برگزاری هرچه باشکوه‌تر هفته کتاب در همدان

همدان _ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان بر لزوم برگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه‌های هفته کتاب با همکاری همه متولیان فرهنگی در استان همدان تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، حسن رضانیا صبح سه‌شنبه در انجمن کتابخانه‌های عمومی استان همدان اظهار کرد: انجمن کتابخانه‌های عمومی استان همدان یک انجمن فعال و پویا بوده و روند رو به رشد و پیشرفت را طی می‌کند که باید بدون سستی و تعلل ادامه پیدا کند.

وی ضمن تاکید بر اینکه هفته کتاب باید با همکاری و مساعدت همه دستگاه‌ها به خوبی برگزار شود افزود: آبان، ماهی پر فراز و نشیب است و دستگاه‌های فرهنگی باید میدان را به دست بگیرند و با اجرای برنامه‌های مطلوب اجازه میدان داری به دشمنان ندهند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه امروز برای اثرگذاری چاره‌ای جز شبکه‌ای عمل کردن نداریم، تصریح کرد: یک شبکه از همه متولیان فرهنگی باید ایجاد شود و برنامه‌های اثرگذار در آن برگزار شود.

وی خواهان برگزاری اختتامیه‌ای باشکوه برای جشنواره ملی شعر و داستان دوست من کتاب شد و ادامه داد: مراسم اختتامیه این جشنواره باید در شأن استان همدان و با همکاری همه دستگاه‌ها برگزار شود.

رضانیا از همه دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی خواست تا برنامه‌های ویژه‌ای برای اوقات فراغت در نظر بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: کتابخانه محل امن، پاک و پیشران در حوزه اوقات فراغت است و این مسأله تنها به تابستان ختم نمی‌شود و هرچه روی غنای اوقات فراغت کار کنیم فضای عمومی و فرهنگی ما پاک‌تر و سالم‌تر خواهد بود.

معاون استاندار همدان در ادامه به پیروزی بزرگ مقاومت اشاره کرد و گفت: پیروزی بزرگ حماس نشان داد که رژیم صهیونیستی یک قدرت پوشالی است و اقداماتی که انجام می‌دهد به خاطر این است که این پیروزی بزرگ به فراموشی سپرده شود.

وی با بیان اینکه محاسبات جهان پس از این اتفاق دگرگون شد، اظهار کرد: پیروزی‌های بزرگی در راه است و روز به روز شاهد اتفاقات مبارکت‌تر و نابودی جبهه کفر خواهیم بود.

امانت بیش از ۵۳۰ هزار کتاب طی سال جاری در همدان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان نیز اظهار کرد: طی ۶ ماه نخست سال جاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان موفق شده است رتبه برتر اجرای برنامه‌های تخصص محور در حوزه اعتلای اوقات فراغت جوانان در استان همدان، رتبه برتر در رزمایش جهادی ۲۰۲۰ در محلات کمتر برخوردار همدان، رتبه سوم کشوری در حوزه برگزاری انجمن کتابخانه‌های عمومی استان و جایزه اول و پنجم جایزه خدمات کتابخانه‌های عمومی کشور را از آن خود کند.

عاطفه زارعی با بیان اینکه در ۶ ماه نخست سال جاری بیش از ۵۳۰ هزار نسخه کتاب به امانت رفته است، افزود: ۱۰ پروژه عمرانی در دولت مردمی و قوی سیزدهم در حوزه کتابخانه‌های عمومی استان همدان افتتاح شده و در مجموع بیش از ۵ هزار متر مربع به زیربنای کتابخانه‌های عمومی افزوده شده است.

وی با بیان اینکه ۲۴ پروژه در دست احداث و تکمیل است، گفت: برخی از آنها مانند کتابخانه عمومی روستای کوزره و دهپیاز شهرستان همدان، سالن آمفی تئاتر کتابخانه شهدای گمنام شهرستان رزن، توسعه کتابخانه فاطمه الزهرا (س) شهر آجین شهرستان اسدآباد، کتابخانه روستا نگارخاتون شهرستان فامنین تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهند رسید.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به اینکه احداث کتابخانه استاندارد اسدآباد، درگزین، توسعه کتابخانه امام حسن مجتبی (ع) شهر مهاجران نیز در دست اقدام است، تصریح کرد: بسیاری از پروژه‌ها از اعتبارات سفر رئیس جمهوری به استان بهره‌مند شدند و با تخصیص اعتبارات به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اضافه کرد: همچنین حمایت فرمانداران از توسعه زیرساخت‌ها اتفاقات بسیار خوبی را رقم زده و تهیه یک کتابخانه سیار در شهرستان اسدآباد و ساخت و توسعه کتابخانه‌ها در شهرستان‌ها با همکاری و توجه ویژه فرمانداران در جریان است.

زارعی با بیان اینکه در ۶ ماه نخست سال جاری ۶۷ هزار و ۸۷۹ نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان همدان اهدا شده است، خاطرنشان کرد: بنیاد علمی _ آموزشی قلمچی ۱۰۰ میلیون تومان کتاب در تابستان گذشته به کتابخانه‌های عمومی استان همدان اهدا کرده است.

وی با تأکید بر اینکه کتابخانه‌های عمومی استان همدان از حیث اجرای برنامه‌های فرهنگی رتبه پنجم کشوری را دارند، گفت: در تابستان سال گذشته ۷ هزار و ۳۸۳ فعالیت فرهنگی در حوزه اوقات فراغت انجام شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تأکید کرد: در ذیل دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان ۲ هزار برنامه فرهنگی کتاب محور به همت کتابداران در ۱۱۸ کتابخانه عمومی در ۱۰ شهرستان استان برگزار شده است.

زارعی با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ هزار نفر در دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند گفت: در این راستا بیش از ۷۰۰ اثر به دومین جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان دوست من کتاب از ۳۰ استان کشور رسیده است.

وی همچنین به افتتاح ۱۰ خانه محیط زیست در سراسر کتابخانه‌های عمومی استان اشاره کرد و گفت: در ایام ماه محرم و صفر دومین سری سلسله نشست‌های بصیرتی حسینیه اندیشه با همکاری موسسه کلامی احیا و با حضور اساتید حوزه علمیه در کتابخانه‌های عمومی استان همدان برگزار شد.

صدا و سیما آماده تولید برنامه‌های ترویج کتابخوانی

مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان اظهار کرد: به دلیل اهمیت کتابخوانی در جامعه با کمک همه دستگاه‌های فرهنگی می‌توانیم مجموعه‌های عروسکی و پویانمایی برای تشویق کودکان به کتابخوانی تولید کنیم.

کیوان الوندی با بیان اینکه صدا و سیما آمادگی دارد چهره‌های ماندگار استان را با همکاری دستگاه‌های فرهنگی برگزار کند، افزود: هر یک از چهره‌ها سفیرانی هستند که پیام انقلاب اسلامی را به جهانیان منتقل می‌کنند.

ایده‌های هفته کتاب به ارشاد منتقل شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز در این نشست اظهار کرد: نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت اتفاق بسیار خجسته‌ای بود که در زمان برگزاری اجلاسیه دومین کنگره هشت هزار شهید استان همدان برگزار شد. در همه برنامه‌های فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از ارکان اصلی استان به حساب می‌آید.

مسعود ویژه با بیان اینکه از ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه هفته کتاب جمهوری اسلامی برگزار می‌شود، افزود: همه دستگاه‌ها می‌توانند ایده‌های خود برای برگزاری این رویداد مهم را به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منتقل کنند.

در این نشست، مسعود میدانچی مدیرعامل انجمن خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی استان همدان به معرفی کتاب پیام الوند که به معرفی چهره‌های شاخص استان همدان از گذشته تاکنون می‌پردازد، پرداخت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها