سه‌شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳
«زندگی‌نامه‌ی جناب پول» منتشر شد

کتاب «زندگی‌نامه‌ی جناب پول» به قلم مارتین جنکینز، تصویرگری ساتوشی کیتامورا و ترجمه گروه ترجمه آکادمی هوش مالی از سوی انتشارات قدیانی برای نوجوانان دوره اول دبیرستان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، ده‌ها هزار سال پیش و تا قبل از عصر یخبندان، انسان‌ها از جایی به جای دیگر کوچ می‌کردند. پس دلیلی نداشتند که به جز یک دست لباس و دو نیزه، چیز بیشتری همراه داشته باشند؛ اما بعدها وقتی در جای مشخصی ساکن شدند، نیاز به پول را حس کردند.

پول یکی از مهم‌ترین اختراعات بشر است؛ انجام خیلی از کارها را امکان‌پذیر کرده و نقش مهمی در شکل‌گیری دنیای مدرن داشته است. برای آنکه بفهمیم چرا پول مهم است، باید ببینیم منشأ پیدایش آن کجاست و چه اتفاقی باعث شده انسان به فکر اختراع پول بیفتد. با خواندن این کتاب داستانی‌آموزشی، اطلاعات ارزشمندی درباره سرگذشت پول پیدا می‌کنید.

در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم:

«طبق شواهد باستان‌شناسی، در زمان‌های خیلی‌خیلی قدیم، قبل از اینکه بشر پول داشته باشد یا نیاز به پول را احساس کند، ابزار، لباس و تزیینات داشته است. گمان می‌رود که ابتدای تاریخ بشریت، مردم به صورت گروهی زندگی می‌کردند، برای غذا شکار می‌کردند و از جایی به جایی دیگر نقل مکان می‌کردند. ابزارشان از چیزهایی درست می‌شد که در دسترسشان بود. مثلاً ابزارهایشان را با سنگ و تکه‌های استخوان و لباس‌هایشان را با پوست حیوانات و پوست درختان درست می‌کردند. بنابراین، اگر کسی به چیزی نیاز داشت، احتمالاً یا خودش آن را می‌ساخت یا از یکی دیگر از اعضای گروه قرض می‌گرفت. شاید هم رئیس گروه تعیین می‌کرد چه کسی، چه زمانی و به چه چیزی نیاز دارد و بعد بر اساس آن، وسایل و ابزار را میان اعضای گروه تقسیم می‌کرد. اما کم‌کم تغییراتی به وجود آمد.».

کتاب «زندگی‌نامه‌ی جناب پول» به قلم مارتین جنکینز، تصویرگری ساتوشی کیتامورا و ترجمه گروه ترجمه آکادمی هوش مالی از مجموعه «داستان‌های سواد مالی؛ سطح سه» است که انتشارات قدیانی برای نوجوانان دوره اول دبیرستان در ۷۹ صفحه مصور، شمارگان دو هزار و ۲۰۰ نسخه و به بهای ۳۵ هزار تومان منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها