جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶
حافظ زنجانی رتبه اول مسابقات سراسری قرآن مدارس سمپاد شد

زنجان- رئیس اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: مهسا فیروزی از دبیرستان فرزانگان خدابنده و حافظ کل قرآن رتبه اول کشوری را در رشته حفظ ویژه به دست آورد.

حسین تاران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان استان زنجان در مسابقات سراسری قرآن کریم خوش درخشیدند.

وی تصریح کرد: در این مسابقات مهسا فیروزی از دبیرستان فرزانگان خدابنده و حافظ کل قرآن رتبه اول کشوری را در رشته حفظ ویژه به دست آورد.

رئیس اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان افزود: همچنین فاطمه حاج خان میرزایی از دبیرستان دوره دوم فرزانگان یک زنجان، حائز رتبه سوم کشوری رشته قرائت شد.

وی افزود: در رشته حفظ ویژه، تارا محمدی از دبیرستان فرزانگان ابهر و زهرا محمدی و رویا عبدی از دبیرستان فرزانگان خرم‌دره نیز به رتبه سوم این مسابقات دست یافتند.

رئیس اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: تقویت انس با قرآن‌، توسعه فرهنگ سواد قرآنی‌، شناسایی دانش‌آموزان مستعد در حوزه‌های معارف قرآنی و توجه به آموزه‌های قرآنی در مدارس استعدادهای درخشان جزء اهداف بزرگ کنگره قرآنی مدارس سمپاد است.

تاران با اشاره به اینکه ۱۲۳ مدرسه سمپاد در زنجان فعال است، اضافه کرد: تعداد دانش‌آموزان دختر این مدارس هشت هزار و ۹۸۰ نفر و تعداد دانش‌‎آموزان پسر نیز ۹ هزار و ۶۹۲ نفر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها