شنبه ۷ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۸
كتابخانه آستان قدس رضوي آوردگاه دانش و خرد ايرانيان است

گروهي از ائمه جمعه و جماعات كشور سودان در بازديد از كتابخانه مركزي آستان قدس رضوي اين كتابخانه را نشانه عظمت هنر، دانش و خرد ايرانيان دانستند و آن را گنجينه كم‌نظير علمي و تاريخي تلقي كردند./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، به نقل از روابط عمومي سازمان كتابخانه‌ها، موزه‌ها و مركز اسناد آستان قدس رضوي، اعضاي اين گروه شامل ائمه جمعه و جماعات، روسا و اساتيد مدارس علميه كشور سودانند كه هفته گذشته در قالب تورهاي علمي و فرهنگي به كشور ايران سفر كرده‌اند.

اين گروه پس از بازديد از بخش‌هاي مختلف كتابخانه مركزي آستان قدس رضوي از معماري با شكوه و ارايه خدمات متنوع اين كتابخانه اظهار تعجب كردند. يكي از اعضاي اين گروه، به نام «شريف عبدالقادر هيس» پس از بازديد از كتابخانه، گفت: جهان، مشتاق معرفت است و اگر اين كتابخانه كه داراي گنجينه كم نظير علمي و تاريخي است به جهانيان معرفي شود، خواهيد ديد كه علما و دانشمندان جهان براي استفاده از آن به اين مكان تاريخي مي‌شتابند.

وي افزود: وجود حضرت رضا(ع) باعث شد كه ايران پرچم‌دار جهان اسلام باشد و اين همه توفيقاتي كه در كتابخانه مركزي آستان قدس رضوي مشاهده مي‌كنيم از تجليات نام مبارك عالم آل محمد(ص) است.

وي تصريح كرد: ما با مشاهده اين كتابخانه كه نشان غناي علم و هنر اسلامي و ايراني را در خود دارد، به عظمت هنر، دانش و خرد ايرانيان پي برديم. 

سازمان كتابخانه ها، موزه‌ها و مركز اسناد آستان قدس رضوي با 12 گنجينه تاريخي منحصر به فرد، ساختمان كتابخانه مركزي با معماري با شكوه اسلامي، 80 هزار نسخه كتاب خطي، 7 ميليون برگ سند تاريخي و يك ميليون و 300 هزار نسخه نشريات ادواري قديم و جديد مورد توجه بسياري از شخصيت‌هاي بزرگ جهان قرار دارد و بر همين اساس ساليانه پذيراي بسياري از شخصيت‌هاي علمي، فرهنگي و سياسي و مذهبي جهان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط