سه‌شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۹
نقش قرآن در تكامل نقد ادبى

تأثير و الهام‌پذيري ساير علوم از ديدگاه‌ كتاب آسماني مسلمانان در كتاب «نقش قرآن در تكامل نقد ادبى» اثري از «سعد زعلول» با ترجمه دكتر على اوسط ابراهيمى از سوي موسسه فرهنگي بوستان كتاب به زودي منتشر مي‌شود.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، ابراهيم رباني، كارشناس ارتباط با مراكز علمي و فرهنگي موسسه بوستان كتاب، ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: نويسنده اين اثر مي‌كوشد تكامل علوم ادبى را در پرتو قرآن مجيد، به تفصيل بررسى كند.

وي يادآور شد: نزول قرآن كريم بر همه جنبه‌هاى زندگى فردى و اجتماعى و نيز تمامى ابزارها و سازوكارهاى تمدن بشري و همه علوم و دانش‌ها تأثير گذاشته و آنها را به سوى كمال برده است. يكى از اين جنبه‌هاى آشكار، تأثير قرآن در تحول و تكامل دانش‌هاى ادبى است.
 
رباني افزود:‌ نزول آيه‌هاى قرآن كريم در همان آغاز، شنوندگان را به شگفتى واداشت و آنان را به حيرت فرو برد؛ به طورى كه صاحبان فطرت پاك، با همين آيه‌هاى اعجاب‌انگيز ايمان آوردند، ولى كافران آن را «سحر» خواندند! 

چاپ اول كتاب «نقش قرآن در تكامل نقد ادبی» از سوي موسسه بوستان كتاب در شمارگان 1200 نسخه، 512 صفحه، قطع وزیری و جلد سلفون به زودي روانه بازار نشر كتاب مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط