دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۵
دهمين جلد «ترجمه و شرح المکاسب» مي‌آيد

تبيين موضوع «خيارات» در دهمين جلد يكي از برجسته‌ترين آثار فقهي شيعه با عنوان «ترجمه و شرح المکاسب» نوشته محی‌الدین فاضل هرندی از سوي موسسه فرهنگي بوستان كتاب به زودي منتشر مي‌شود._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، ابراهيم رباني، كارشناس ارتباط با مراكز علمي و فرهنگي موسسه بوستان كتاب، ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: ترجمه و شرح مكاسب مكاسب، يكى از آثار برجسته فقه شيعى است كه در آن، فقيه بزرگوار، شيخ انصارى با ژرف‏انديشى و چيره‏دستى، مسايل مربوط به مكاسب را در سه بخش عنوان مي‌كند.

وي افزود: محرّمه، بيع و خيارات از عناوين بخش‌هاي سه گانه اين اثرند. اين كتاب از همان آغاز، با اقبال عالمان و فقه‏شناسان مواجه بوده‌ و محور تدريس، بحث و گفت‏وگو قرار گرفته ‌است. از همين رو، شرح‏هاى متعددى نيز بر آن نگاشته شد كه يكى از آنها شرح حاضر است كه در آن، محى‏الدين فاضل هرندى با چندين دوره تدريس اين اثر و تسلط كامل بر مسايل محورى و كليدى آن، سرانجام اين شرح را در 14جلد به پايان مي‌رساند.
 
كارشناس ارتباط با مراكز علمي و فرهنگي موسسه بوستان كتاب خاطرنشان كرد:‌ «مكاسب محرمه» موضوع چهار جلد نخست اين اثر است. «بيع» موضوع پنج‏جلد بعدي را شامل مي‌شود و چهار جلد پاياني اين مجموعه به «خيارات» اختصاص دارد.

وي با بيان اين كه فقه شيعى غناى بسيار عميقى دارد و همواره در طول تاريخ، زواياى آن كاويده شده است، اظهار كرد: مرحوم شيخ انصارى(ره) در «مكاسب» كه در سه بخش محرّمه، بيع و خيارات سامان يافته، ژرف‏ترين نظريات خويش را با استدلال‏هاى استوار مطرح كرده است. اين اثر اكنون از كتاب‏هاى درسى حوزه‏هاى علميه است. 

رباني يادآور شد:‌ علماى شيعى از بدو تأليف كتاب، بر آن حاشيه و شرح نوشته‏اند كه از جمله آنها، شرح اين كتاب است كه ابتدا متن مكاسب به روانى ترجمه شده و آنگاه شرح آن در پى آمده است. 

چاپ اول دهمين جلد از كتاب «ترجمه و شرح المکاسب» از سوي موسسه بوستان كتاب در شمارگان 1500 نسخه، 528 صفحه، قطع وزیرى و جلد شومیز به زودي روانه بازار نشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط