شنبه ۳ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۰
«نیمه شبی در حله» از راه مي‌رسد

رماني درباره امام زمان(عج) در كتابي با عنوان «نیمه شبی در حله» نوشته حجت‌الاسلام مظفر سالاری توسط موسسه فرهنگي بوستان كتاب تجديد چاپ مي‌شود.\

نادر يزداني، مسوول فروش موسسه بوستان كتاب، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، ضمن بيان اين موضوع اظهار كرد: نیمه شبی در حله، داستانی جذاب است که در قالبي متفاوت از ديگر كتاب‌هاي ديني مي‌كوشد مضامين عميق دینی به ويژه در زمينه انتظار ظهور منجي عالم بشريت و وظايف مسلمانان در زمان غيبت را ترسيم كند. 

وي افزود: این كتاب افزون بر برخورداری از آنچه یک داستان را خواندنی و ماندگار می‌سازد، راهی نو در پرداختن به موضوعات تاریخی ـ اجتماعی و دینی را می‌گشاید. این کتاب ماجرای شگفت «اسماعیل هرقلی»، تشرف او به محضر حضرت مهدی(عج) و شفا یافتنش را بازگو مي‌كند.
 
يزداني با اشاره به اين كه مخاطبان اصلي اين كتاب را کودکان و نوجوانان تشكيل مي‌دهند، يادآور شد: كتاب «نیمه شبی در حله» پيش از اين برگزیده ششمین دوره کتاب سال ولایت نيز شده است.

وي افزود: این اثر داستان یک جوان اهل تسنن است كه کم‌کم با مذهب تشیع آشنا می‌شود. این نوشتار ديني به مقوله عشق به صورت جذاب مي‌پردازد.

مسوول فروش موسسه بوستان كتاب گفت: در قسمتي از معرفي اين اثر آمده است «اسماعيل، روز پنج‏شنبه بيرون از شهر "حلّه" در دجله غسل كرد و لباس پاكيزه پوشيد تا براى آخرين‏بار به زيارت قبر امامان و سرداب مقدس برود. وقتى به حصار شهر رسيد ناگاه چهار اسب‏سوار را در مقابل خود ديد، يكى از آنها جوان موقّر و با هيبتى بود. اسماعيل فكر كرد كه او از بزرگان اين منطقه است، در همين انديشه بود كه مرد موقّر پيش آمد و از او پرسيد؛ تو اسماعيل هرقلى هستى؟ اسماعيل در شگفت شد كه از كجا نام او را مى‏داند و از همين جا ماجرا آغاز شد ...» 

يزداني نخستين چاپ اين اثر را مربوط به سال 1382 دانست و متذكر شد: كتاب «درون‌مایه‌ها و دست‌مایه‌های نمایشی در قرآن» از ديگر تأليفات اين نويسنده حوزه دين و انديشه است. 

چاپ چهارم كتاب «نیمه شبی در حله» از سوي موسسه بوستان كتاب در شمارگان 4000 نسخه، 244 صفحه، قطع رقعی و جلد شومیز به زودي روانه بازار كتاب خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط