سه‌شنبه ۳۰ تیر ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۲
حضور 35 هزار قرآن‌‌آموز در كلاس‌هاي آستان حضرت عبدالعظيم(ع)

مركز آموزش قرآن آستان حضرت عبدالعظيم‌الحسني(ع) موفق به جذب 35 هزار قرآن‌آموز در رشته‌هاي حفظ، قرائت و مفاهيم قرآن كريم شده است.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي دارالقرآن‌الكريم، مركز آموزش قرآن آستان حضرت عبدالعظيم‌الحسني(ع) موفق به برپايي 110 هزار ساعت آموزش در قالب دو هزار و 750 كلاس و جذب 35 هزار قرآن‌آموز در رشته‌هاي حفظ، قرائت و مفاهيم قرآن كريم شده است.

در اين كلاس‌ها بيش از دو هزار قرآن‌آموز، بخش‌هايي از قرآن كريم را حفظ كرده و تاكنون تعداد 30 نفر از آنان موفق به حفظ كل قرآن كريم شده‌اند. 

اين مركز براي بررسي و تحليل مسايل آموزشي و ارايه شيوه‌هاي نوين با برگزاري 200 جلسه كميته علمي به نتايج قابل توجهي دست يافته است كه از جمله مي‌توان به تدوين كتاب آموزش مكاتبه‌اي روخواني و روان‌خواني و طرح آموزش علمي قرآن (اقرأ) اشاره كرد.

از ديگر اقدامات انجام شده در مركز آموزش قرآن آستان حضرت عبدالعظيم(ع) مي‌توان به آموزش نماز براي پنج هزار نفر از قرآن‌آموزان نونهال، برگزاري 500 جلسه كلاس ويژه نخبگان قرآني، برگزاري بيش از 640 مسابقه فرهنگ قرآني در پايگاه اطلاع‌رساني آستان، محافل قرآني و توليد بيش از 17 مورد محصولات فرهنگي اشاره كرد.

مركز آموزش قرآن آستان حضرت عبدالعظيم الحسني(ع) در صحن مصلاي آستان واقع شده و مشتمل بر شش كلاس آموزشي و چهار اتاق اداري است كه اكنون با همكاري 9 نفر از بانوان و آقاياني كه خود حافظ يا قاري قرآن كريم‌اند، اداره مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط