شنبه ۱۳ تیر ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۰
راهنماي طرح دعاوي ازدواج و طلاق

تبيين چگونگي طرح دعاوي حقوقي و كيفري ازدواج و طلاق در كتاب «حقوق خانواده به زبان ساده» به قلم محمدرضا زماني‌درمزاري از سوي انتشارات نگاه بينه تجديد چاپ مي‌شود.\

بهرام بهرامي، مدير مسوول انتشارات نگاه بينه در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، ضمن بيان اين خبر اظهار داشت: در جامعه‌اي كه زوجين، روزانه هزاران دعوي حقوقي و كيفري را عليه يكديگر طرح و به نيت استيفاي حقوق قانوني و محكوم‌كردن طرف مقابل خود عزمشان را جزم مي‌كنند، ضرورت توجه واقع‌بينانه‌تر به موضوع حقوق خانواده امري ضروري و محتوم به نظر مي‌رسد.

وي افزود: با اندكي كنكاش در دادگاه‌هاي خانواده و دقيق‌شدن در بازار كتاب‌هاي حقوقي مي‌توان به كمبود آثار و منابع كاربردي حقوق در مسايل خانواده پي‌برد. اين آثار مي‌توانند ضمن فرهنگ‌سازي در حوزه حقوق خانواده و آشنا ساختن زوجين با حقوق شرعي و قانوني خود، راهنمايي بسيط و روان براي حل و فصل دعاوي حقوقي و طرح دعاوي و دفاع از آن به شمار آيند.

بهرامي درباره موضوعات اين كتاب گفت: اين اثر در سه فصل به نكاح و شرايط و موضوعات مربوط به آن، طلاق و طرح دعاوي خانوادگي در رابطه با ازدواج و طلاق مي‌پردازد.

مدير مسوول انتشارات نگاه بينه افزود: در سرتاسر فصل سوم اين كتاب تلاش شده است، راهنماي كاربردي طرح دعاوي به زباني ساده همراه با نمونه‌هاي عيني و شيوه تنظيم دادخواست‌هاي حقوقي يا شكايت‌هاي كيفري ارايه شوند.

چاپ سوم كتاب «حقوق خانواده به زبان ساده» از سوي انتشارات نگاه بينه در شمارگان 2000 نسخه، 349 صفحه و بهاي 75000 ريال به زودي روانه بازار نشر مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط