یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۷
دوره جديد آموزش زبان فارسي در لبنان افتتاح شد

دوره بهاره آموزش زبان فارسی، پنجشنبه ۱۰ ارديبهشت با حضور فارسي‌آموزان و مدرسان زبان فارسي در سالن اجتماعات رايزني فرهنگي ايران در بيروت آغاز به كار كرد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، در اين دوره ۱۱۰ نفر ثبت نام كرده‌اند كه ۵۰ نفر آنان از فارسي‌آموزان دوره‌ قبل و ۶۰ نفر زبان‌آموز جديد هستند.

در حال حاضر، دوره‌هاي زبان فارسي در چهار سطح برگزار مي‌شود ولي با توجه به ارزيابي‌هاي صورت گرفته، استاد اعزامي مركز گسترش زبان و ادبيات فارسي در حال برنامه‌ريزي آموزشي در هشت سطح است تا فارغ‌التحصيلان دوره‌ها، تسلط‌های چهارگانه شنيدن، خواندن، صحبت كردن و نوشتن را به‌دست آوردند.

در اين مراسم، صالحي‌نيا وابسته فرهنگي ايران در بيروت گفت: فراگيري هر زباني كليد ورود به دنياي جديدي است. دنيايي شامل فرهنگ، تمدن و دانش قوم يا اقوام مربوط به آن زبان. زبان فارسي نيز كليد ورود به تمدن، فرهنگ و دانش ايرانيان است كه در شكل‌گيري تمدن اسلامي به عنوان جزء با ارزشي از تمدن بشري نقش مهمي داشته‌اند.

وي ادامه داد: زبان فارسي فراتر از مرزهاي جغرافيايي ايران بوده؛ به گونه‌اي كه زبان فارسي، زبان رسمي هند پيش از استعمار انگليس بوده و منابع و آثار بي‌شماري از آن دوره به زبان فارسي موجود است. افغانستان و تاجيكستان نيز جزء محدوده پوشش زبان فارسي هستند. 

صالحي‌نيا در بخش ديگري از سخنان خود تأكيد كرد: تمام تلاش ما اين است كه دوره‌هاي زبان فارسي به‌گونه‌اي برنامه‌ريزي و برگزار شوند كه دانش‌آموزان در پايان دوره تحصيلي به زبان فارسي به خوبي مسلط شوند. 

با سامان دادن به اطلاع‌رساني و تبليغات دوره‌هاي زبان فارسي از جمله استفاده از اطلاع‌رساني تلويزيوني، استقبال زبان‌آموزان از دوره‌هاي زبان فارسي رو به افزايش است.

در همين راستا تهيه متن‌هاي آموزشي مناسب، تدوين آيين‌نامه آموزشي مربوط و تربيت مدرس زبان فارسي نيز در دست اجرا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط