چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
پویش یک هفته‌ای کتابفروشان خوشه/ برپایی نشست‌های هم‌اندیشی تا اکران مستندهای فلسطین

مدیرعامل انجمن کتابفروشان خوشه گفت: پویش سراسری حمایت کتابفروشان خوشه از مردم فلسطین با برپایی نشست‌ها و اکران مستندهای این حوزه برگزار می‌شود.

محمد راهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره برگزاری پویش سراسری حمایت کتابفروشان خوشه از مردم مظلوم و مجاهد فلسطین و عملیات «طوفان الاقصی» اظهار کرد: انجمن کتابفروشان خوشه وظیفه شرعی و انقلابی خود می‌داند، انزجار خود را از  رژیم جعلی و کودک‌کُش اسرائیل در قالب یک پویش فرهنگی نیز نشان دهد.
 
وی درباره جزئیات برگزاری این پویش گفت: کتابفروشان خوشه با ایجاد یک فضاسازی متناسب با موضوع «طوفان الاقصی» از‌جمله نصب پرچم فلسطین و نمادهای حزب‌الله این عملیات مقتدرانه را گرامی می‌دارند و از سوی دیگر کتاب‌های مرتبط با فلسطین به ویترین کتابفروشی‌های خوشه خواهد آمد.
 
مدیرعامل انجمن کتابفروشان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی خوشه  با اشاره به اینکه کتابفروشی‌ها دیگر تنها محل کسب و کار و امرار معاش نیست، عنوان کرد: محیط‌های کتابفروشی در دنیای کنونی یک محلی برای تعامل صاحبنظران حوزه کتاب شده و بر همین اساس قرار است یک سلسله گفتمان و نشست‌های مرتبط با موضوع فلسطین در کتابفروشی‌ها خوشه برگزار شود.
 
وی افزود: در این نشست‌ها از حضور نویسندگان آثار مرتبط با موضوع فلسطین و کارشناسان این حوزه بهره خواهیم بُرد. در این گفتمان‌ها قرار است، به بررسی عملیات اخیر «طوفان الاقصی» بپردازیم و درباره آنچه در 80 سال اخیر در کشور فلسطین رخ داده صحبت و به همین بهانه  آثار این بخش بازخوانی شود.
 
راهی درباره تخفیف 15 درصدی آثار مرتبط با فلسطین در ایام برگزاری پویش سراسری  حمایت کتابفروشان خوشه از مردم مظلوم فلسطین گفت: با توجه به اینکه کتابفروشان خوشه به مدت یک هفته قرار است این پویش را برگزار کنند، مخاطبان می‌توانند در طول مدت برگزاری این پویش که به اختیار کتابفروشان خواهد بود، از تخفیف حضوری خرید آثار فلسطین برخوردار شوند.
 
مدیرعامل انجمن کتابفروشان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی‌(خوشه) عنوان کرد: با توجه به اینکه 130 کتابفروشی عضو انجمن کتابفروشان خوشه هستند؛ درحال حاضر هماهنگی با سه کتابفروشی در تهران برای برگزاری این پویش انجام شده است.
 
مدیرعامل انجمن کتابفروشان خوشه درباره برگزاری کیّفی این پویش گفت: اکنون کتابفروشی‌ها محل گعده، گفت‌و‌گو و تبادل نظر است و معمولا اهالی کتابفروشی و مخاطبان آن‌ها، اهل علم و مطالعه هستند اما آنچه می‌تواند در عمل اتفاق بیفتد به ظرفیت فروشگاه‌های کتاب بستگی دارد. برپایی نشست‌های نقد و بررسی یک کتاب خاص با موضوع فلسطین تا پیش‌بینی امکان نمایش مستندهای تولید‌شده در این حوزه می‌تواند بخشی از این فعالیت‌ها باشد. حتی برگزاری گردهمایی‌ها با حضور کارشناسان و مردم در محیط کتابفروشی‌ها نیز برنامه مطلوبی است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها