یکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳
فارسی‌ها قریب به ۴ میلیارد تومان نذر کتاب کردند

فارس-مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس با اشاره به جشنواره نذر کتاب عنوان کرد: در ۵۰ روز ابتدایی این جشنواره، خیران دانایی ۷۴ هزار و ۸۱۲ جلد کتاب را به کتابخانه‌های عمومی فارس اهدا کردند.

به گزارش حبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در شیراز، محمدحسین فیروزی عنوان کرد: اولین جشنواره مردمی نذر کتاب استان فارس، با حضور مقامات ارشد استان از ۲۰ مردادماه آغاز شد و با گذشت ۵۰ روز از برگزاری این رویداد مردمی، ۷۴ هزار و ۸۱۲ جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی فارس هدیه شده است.

وی گفت: این آثار به همت نیک ۲هزار و ۷۱۳ خیر کتاب‌دوست و کتاب‌خوان فارس اهدا شده است که ارزش ریالی کتاب‌های اهدایی بیش از ۳۹ میلیارد و ۲۶۷ میلیون ریال است.

فیروزی با بیان اینکه خیرین شیرازی با اهدای بیش از ۱۲ هزار جلد کتاب بیشترین میزان مشارکت در این جشنواره را دارند، گفت: پس از آن شهرستان‌های لارستان، لامرد، جهرم و آباده بالاترین مشارکت را ثبت کردند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس خاطرنشان کرد: نخستین جشنواره مردمی نذر کتاب در استان فارس با شعار «به کتاب هایت بال بده» به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس با هدف تأمین منابع کتابخانه‌های عمومی کودک و نوجوان، سیار و روستایی برگزار شده است. این جشنواره از ۲۰ مردادماه آغاز شده و تا ۲۴ آبان ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایبنا؛، علاقه‌مندان می‌توانند کتاب‌های خود را به کتابخانه‌های عمومی استان فارس اهدا کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها