سه‌شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶
«بشکوچ» روایتگر مقاومت 34 روزه خرمشهر در برابر عراق رونمایی می‌شود

زنجان- به مناسبت هفته دفاع مقدس؛ رمان «بشکوچ» یادآور مقاومت 34 روزه مردم ایران در برابر رژیم عراق در خرمشهر نوشته سلمان کریمی رونمایی می‌شود.

سلمان کریمی نویسنده رمان « بشکوچ» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان با اشاره به عنوان کتاب «شیردال» یا «بشکوچ» اظهار کرد: شیردال پرنده‌ای افسانه‌ای است که نمادی برای حفاظت از کشور است؛ به همین دلیل این اسم برای کتاب انتخاب شده است.

وی افزود: رمان «بشکوچ» مقاومت ۳۴ روزه مردم در برابر نیروی بعثی که به عنوان نبرد خرمشهر را نشان می‌دهد.

این نویسنده دفاع مقدس در ارتباط با جزئیات این کتاب گفت: این رمان دربرگیرنده اتفاقات مربوط به نبرد خرمشهر است که از یک مهر تا چهارم آبان رخ داده است.

کریمی با اشاره به اینکه قهرمان اصلی این رمان یک تکاور نیروی دریایی است و محتوای آن عاشقانه است، اضافه کرد: این ماجرای عاشقانه در وانفسای جنگ درگیر حوادثی می‌شود که در کتاب مفصل آورده شده است.

وی با بیان اینکه رمان در حین عاشقانه بودن تلاش‌های تکاوران دریایی را به تصویر کشیده است، گفت: در کل رمان اطلاعاتی مربوط به تکاوران بیان شده است تا خواننده در این باره نیز با دفاع مقدس آشنایی داشته باشد.

این نویسنده دفاع مقدس با اشاره به اینکه رونمایی از این کتاب در شب خاطره «آبادان 1160» در منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود، اضافه کرد: این برنامه به مناسبت سالروز شکست حصر آبادان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این برنامه 5 مهرماه ساعت 9 در سالن خلیج فارس سازمان منطقه آزاد اروند با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور، سردار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه و میلاد عرفانپور، مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی و مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری به عنوان میهمان ویژه و سلمان کریمی نویسنده کتاب بشکوچ برگزار خواهد شد.

«سلمان کریمی» متولد سال 1355 و دارای مدرک کارشناسی حقوق قضایی و از نویسندگان زنجانی و از اعضای مؤسس خانه داستان زنجان است. کریمی تاکنون چندین مجموعه داستان گروهی و کودک تألیف کرده و آخرین کتابش با عنوان «رویاهای رنگی یک کور مادرزاد» به چاپ رسیده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها