یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱
وظیفه هنرمندان متعهد پاسداشت ایثارگران دفاع مقدس است

کهگیلویه و بویراحمد - دبیر استانی بیست و پنجمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس براین باور است که پاسداشت مقام شامخ شهدا و ایثارگران دفاع مقدس با زبان هنر، وظیفه هر هنرمند متعهد است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در یاسوج، اکبرسلیمانی با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال اثر به کنگره شعر دفاع مقدس بویراحمد با عنوان«بغض بلوط»،31 شهریور ماه است، افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد به نسبت جمعیت، بالاترین آمار حضور در جبهه‌های دفاع مقدس را دارد که این رشادت و وطن دوستی باید به زبان هنر ثبت شود.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات کنگره استانی شعر دفاع مقدس ،حماسه «پد خندق»،تجلی‌گاه رشادت، دین‌داری، وطن دوستی و ایثار فرزندان سرافراز این استان است.

سلیمانی تاکید کرد: شاعران جان‌آگاه این خطه، باید حماسه پد خندق را به بهترین شکل در شعرهایشان به تصویر بکشند.

وی درباره ضرورت برگزاری کنگره‌های شعر نیز گفت: اگر رویدادها با تعقل همراه باشد قطعا فواید زیادی برای استان دارد چرا که  استان ما شاعران جوان و آتیه داری دارد که باید معرفی شوند.

دبیر استانی بیست و پنجمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس گفت: تمام تلاش ما بر این است که آثار با شاخص‌های علمی و توسط هیئت داوری متخصص ارزیابی شوند که هم عدالت برقرار شود و هم به رشد شعر استان منجر شود.

در عملیات پد خندق، تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد در محاصره قرار گرفت و به مدت ۱۶ ساعت به مقابله با دشمن بعثی پرداخت که در نهایت با شهادت تعداد زیادی از افراد تیپ و اسارت عده‌ای از آنها نبرد پایان یافت.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها