جمعه ۱۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲
برگزاری هشتمین جلسه شورای فرهنگی کانون آذربایجان‌غربی/بازدید معاون تولید کانون از موزه کودک و مجتمع شهید فرخی ارومیه

آذربایجان‌غربی-برگزاری هشتمین جلسه شورای فرهنگی کانون ، بازدید معاون تولید کانون از موزه کودک و مجتمع شهید فرخی ارومیه و نشست معاون تولید کانون با هنرمندان استان آذربایجان‌غربی بخشی از برنامه‌های فرهنگی و ادبی آذربایجان‌غربی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، هشتمین جلسه شورای فرهنگی، هنری و ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در سالن شهید حمید ثانی با دو صورت جلسه‌های شورای فرهنگی استان مربوط به فصل بهار و مباحث مطرح شده در نشست اخیر مدیران کل استان‌ها در ستاد مرکزی کانون کشور، برگزار شد.

زهرا آبسوران، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی در این نشست، توجه دقیق به مفاد و موضوعات مندرج در آیین‌نامه‌  شوراهای فرهنگی را از موارد مهم و مورد انتظار معاونت فرهنگی کانون کشور عنوان کرد و برگزاری مستمر، منظم و هدفمند شورای فرهنگی استان و به کارگیری نظر مشورتی کارشناسان و صاحبنظران را مورد تأکید قرار داد.

وی پیگیری و حصول اطمینان از روند اجرای مصوبات جلسه‌های پیشین را در آغاز هر جلسه مهم  ذکر کرد و افزود: این امر موجب تسریع در روند اجرای مصوبات و به ثمر نشستن طرح‌های مهم خواهد شد.

آبسوران همچنین تنظیم دقیق صورتجلسات شوراهای فرهنگی و ارسال مستمر و منظم آن‌ها به ستاد را به صورت ماهانه را از دیگر انتظارات معاونت فرهنگی کانون بر شمرد.

بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی، بهبود وضعیت سامانه کتابداری کانون، وضعیت موکب فرهنگی کانون استان در پیرانشهر و بررسی جوانب اکران فیلم «بچه زرنگ» در استان از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود و در ادامه، معاون و کارشناسان واحدهای مختلف ستاد استان به ارائه‌  نکته نظرات و پیشنهادها در خصوص دستورهای جلسه پرداختند.
 
معاون تولید کانون از موزه کودک و مجتمع شهید فرخی ارومیه بازدید کرد
 
محمدرضا کریمی صارمی، معاون تولید کانون از موزه کودک و مجتمع شهید فرخی ارومیه بازدید کرد و با حضور در موزه و مجتمع به گفتگو با مربیان پرداخت.

وی در  حاشیه بازدید از این موزه با اشاره به راه‌اندازی موزه کودک در فضای شاد و متناسب با روحیه کودکان و نوجوانان، به معرفی بخش‌های مختلف موزه پرداخت و استقبال کودکان و دانش آموزان مدارس از موزه کودک را بی‌نظیر خواند.

کریمی صارمی فضاهای خاص طراحی شده موزه کودک را برای تقویت حواس با استفاده از فعالیتهای مختلف تأثیر گذار دانست.

در ادامه، معاون تولید کانون از سالن سینما و آرشیو هنری اداره کل نیز بازدید کرد و مرضیه سید صالح، مربی مسؤل مجتمع شهید فرخی ارومیه، در این بازدید به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و دستاوردهای مجتمع پرداخت.
 

 
کانون با ایده‌های متنوع در فعالیت‌ها، پلی بین مدرسه و خانواده است
محمدرضا کریمی صارمی، معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جریان سفر به استان آذربایجان‌غربی در دیدار  با اعضای هیأت علمی دانشگاه، نویسندگان و هنرمندان عرصه تئاتر و سینما، به بیان رویکرد کانون و برگزاری بزرگترین جشنواره ها پرداخت.

وی گفت: کانون با ایده‌های نو و متنوع در فعالیت‌ها پلی بین مدرسه و خانواده است.

در ادامه، اعضای جلسه به بیان دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود در حوزه کودک و نوجوان پرداختند و حمایت کانون از هنرمندان استانی را خواستار شدند و همچنین معاون تولید کانون در بخش‌های انتشارات، سینما و تئاتر، سرگرمی‌های سازنده پاسخگوی سوالات حاضرین شد و حمایت از آثار و تولیدات با محتوای مناسب در حوزه کودک و نوجوان را اعلام نمود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها