چهارشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۱
دومین پیشخان کتابخانه‌ای خوزستان در اندیکا افتتاح شد

خوزستان - همزمان با هفته دولت دومین پیشخان کتابخانه‌ای خوزستان در شهرک شهید اسدپور شهرستان اندیکا افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان در مراسم افتتاحیه دومین پیشخان کتابخانه‌ای خوزستان عصر چهارشنبه در شهرک شهید اسدپور شهرستان اندیکا با اشاره به توزیع نامتوازن امکانات در روستاها در پیش از انقلاب اسلامی اظهار کرد:اداره کتابخانه‌های عمومی در تعداد کتابخانه‌ها در کشور جزو سه استان اول است‌و کتابخانه‌ها از سال ۱۳۴۰ که بنای آن گذاشته شد، امکانات درشهرستان‌ها توزیع آن نامتوازن بود.

۴۰ روستای باجمعیت۲۵۰۰نفر درخوزستان فاقد کتابخانه هستند 

عباس حسین زاده با بیان اینکه۴۰  روستای بالای ۳۵۰۰نفر فاقد کتابخانه هستند، بیان کرد: برای دسترسی عادلانه فعالیت‌های فرهنگی به روستاها راهی به جز راه‌اندازی پیش‌خان در روستاها نداریم.

وی افزود: راه‌اندازی پیشخان کتابخانه‌ای هزینه آن به یک دهم ساخت یک کتابخانه نمی‌رسد و امسال موفق شدیم دومین پیشخان را در استان خوزستان راه‌اندازی کنیم.

حسین زاده با توضیح اینکه اولین پیشخان کتابخانه‌ای در دشت آزادگان افتتاح شد، عنوان کرد: پس از پشت آزادگان امروز موفق شدیم دومین پیشخان را در شهرستان اندیکا بهره‌برداری کنیم.

 وی ادامه داد: این پیشخان از اعتبارات عمرانی اداره کل در سال جاری، برای ارائه خدمات مختلف فرهنگی به اهالی شهرک شهید اسدپور طراحی، اجرا و به بهره‌برداری رسید.
  
پیشخان کتابخانه‌ای طرحی جدی برای ارائه خدمات فرهنگی در مناطق محروم است 

وی گفت: با توجه به هزینه بالای احداث ساختمان راه‌اندازی پیشخان کتابخانه‌ای طرحی جدی از برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی است که برای مناطق محروم به ارائه خدمات متنوع فرهنگی می‌پردازد.

حسین‌زاده خدمات پیشخان کتابخانه‌ای را   شامل بخش‌های مختلف مخزن کتابخانه عمومی، مخزن کتاب کودک، امکانات مطالعه محدود و خدمات سمعی و بصری  برشمرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان بیان کرد: انتظار داریم شورای روستا ، بخشدار و مردم در حفظ و نگه‌داری این سازه کمک کنند و به بهترین نحو از آن بهره ببرند.

وی با اشاره به اینکه اجرای فعالیت‌های مختلف فرهنگی در این پیشخان، گامی ارزنده برای نسل کتابخوان این منطقه است، گفت: طراحی و تجهیز پیشخان کتابخانه‌ای ای فردوسی حدود هفت میلیارد ریال هزینه در برداشت که بیش از یک هزار و 300 جلد کتاب در آن تعبیه شده است.

در این مراسم نیز فرماندار اندیکا گفت: روستای شهرک شهید اسدپور از بخش آبژدان یکی از روستاهای پرجمعیت شهرستان اندیکا است و امیدواریم با بهره‌برداری پیشخان کتابخانه‌ای در این روستا گامی در راه توسعه پایدار برداشته شود.

امراله نوروزی افزود: باید همه اهالی روستا در نگه‌داری و پایداری این پیشخان کوشا باشند و به همت خیرین منابع این پیشخان افزایش یابد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها