چهارشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۴
برنامه «جاماندگان اربعین» در قالب معرفی کتاب در زنجان اجرا می‌شود

زنجان- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: همزمان با برگزاری مراسم بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی برنامه «جاماندگان اربعین» در قالب معرفی کتاب در زنجان اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام علیرضا عیسی‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: همزمان با برگزاری مراسم بزرگ پیاده‌روی اربعین برنامه « جاماندگان اربعین» در زنجان اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: این برنامه در قالب معرفی کتابی که مربوط به زندگی « عبدالله بن عفیف» است، اجرایی می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: این شخصیت در ماجرای قیام امام حسین (ع)، به خطر سالخوردگی و نابینایی، توفیق یاری آن حضرت در سرزمین کربلا را نداشت؛ اما در زمان سخنرانی ابن زیاد در مسجد کوفه برخورد شدیدی با وی کرد.

عیسی‌خانی گفت: در برنامه جاماندگان اربعین داستان «عبدالله بن عفیف» در قالب ماکت‌سازی شده و قصه‌گویی به کودکان بیان می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان افزود: علاوه بر این در برنامه جاماندگان اربعین اهدای کتاب موضوعی شهدا، نقاشی با عنوان شهدا، توزیع دست‌سازه‌های عاشورایی شامل دستبند و پیکسل هم انجام می‌شود.

وی همچنین از اعزام تعدادی از کارکنان کانون پرورش فکری به مرز «باشماق» برای ارائه خدمات به زائرین خبر داد و گفت: این برنامه که به صورت موکب فرهنگی هنری در مسیر عبور زائران از مرز برپا شده است؛ مربیان کانون به انجام فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی ویژه کودکان و نوجوانان با موضوع محرم و عاشورا  می‌پردازند.

عیسی‌خانی گفت: یکی از بخش‌های ویژه این برنامه، اهدای دست سازهای حسینی اعضای مراکز فرهنگی هنری استان زنجان است که ویژه زائران کودک و نوجوان اربعین ساخته شده است و به نمایندگی از کودکان و نوجوانان زنجان به زائران کودک و نوجوان مسیر اربعین اهدا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها