سه‌شنبه ۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
برپایی موکب‌های فرهنگی کتاب در پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از پیش‌بینی موکب‌های فرهنگی کتاب‌محور با استفاده از ظرفیت‌های مردمی در مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، نشست خبری آیین پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی با عنوان «لشگر حسین» دوشنبه (۷ شهریورماه) با حضور حمیدرضا خونویی، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.
 
خونویی در این مراسم با اشاره به برگزاری آیین پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی از میدان امام حسین‌(ع) تا مرقد حضرت عبدالعظیم حسنی، گفت: در این مراسم کسانی که از زیارت امام حسین‌(ع) جا مانده‌اند حضور دارند و با توجه به تجربه سال‌های گذشته شاهد حضور جمع‌های خانوادگی چشمگیری هستیم، این مراسم بعد از نماز صبح و قرائت زیارت اربعین آغاز می‌شود و در مسیری به طول ۱۴ کیلومتر ادامه خواهد داشت.
 
وی افزود: از ماه‌ها قبل فراخوانی منتشر شد تا افراد علاقه‌مند به برپایی موکب، پیشنهادات خود را طرح کنند، پس از بررسی همه موارد، موکب‌های مختلفی برای این رویداد در نظر گرفته شده است.
 
خونویی با بیان اینکه ۱۳۰۰ موکب مردمی برای آیین پیاده‌روی جاماندگان اربعین در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: در این موکب‌ها که همه مردمی هستند خدمات مختلف شامل پذیرایی و برنامه‌های فرهنگی و آیینی پیش‌بینی شده است، به عنوان مثال در موکب‌های حضرت ام‌البنین(س) خدمات ویژه‌ای به مادران و کودکان همراهشان توسط گروه‌های مردمی بانوان ارائه می‌شود.
 
وی همچنین از ارائه خدمات پزشکی و سلامت در طول مسیر خبر داد و گفت: در زمینه حمل و نقل عمومی شامل تاکسیرانی، اتوبوسرانی و مترو خدمات عمومی رایگان پیش‌بینی شده، همچنین پنج پارکینگ خودرو برای زائران در نظر گرفته شده است، مساجد، تکایا و مدارس در مسیر نیز هماهنگ شده است.
 
خونویی با تاکید بر تسهیل فضای حضور خانواده‌ها در این مراسم، یادآور شد: علاقه‌مندان برای آگاهی از موکب‌ها و خدماتشان می‌توانند از روز شنبه 11 شهریور با سامانه 1837 تماس بگیرند و سوالات خود را مطرح کنند.
 
بخش دیگر این مراسم به پرسش و پاسخ خبرنگاران اختصاص داشت.

خونویی در پاسخ به سوال خبرنگار ایبنا درباره فعالیت‌های فرهنگی و کتاب‌محور در این رویداد، توضیح داد: تمام رویدادها و اتفاقات فرهنگی در قالب خدمات عمومی و توسط مردم برگزار می‌شود، گروه‌های مردمی و فعالان فرهنگی در موکب‌های مختلف حضور ویژه دارند و به انجام فعالیت‌های فرهنگی می‌پردازند.
 
وی افزود: در این زمینه از ظرفیت فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز استفاده کردیم و خدمات متنوع فرهنگی با موضوع کتاب را برای بزرگسالان و کودکان و نوجوانان ارائه می‌کنند.
 
خونویی همچنین به دیگر برنامه‌های فرهنگی آیین جاماندگان اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: کمپین‌های کتاب و پویش‌های کتابخوانی با موضوع کتاب‌های حضرت سیدالشهدا‌(ع) و واقعه عاشورا نیز از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این مراسم است.
 
به گزارش ایبنا؛ برای ساماندهی بهتر خدمات هیئت مردمی و برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم جاماندگان اربعین حسینی، سامانه mookeb.farhangsara.ir در دسترس موکب‌داران و مردم خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها