یکشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹
4 عنوان کتاب در یاسوج رونمایی شد

کهگیلویه و بویراحمد- آیین رونمایی از چهار عنوان کتاب تهیه شده توسط کنگره شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در یاسوج،  در این آیین که با حضور جمعی از مسئولان و خانواده‌های شهدا و ایثارگران  برگزار شد، کتاب‌های «از گُلگِرد تا زاهدان»، «دولت حُسن»، تاثیر عوامل ژئوپلتیک بر قدرت منطقه‌ای شدن ترکیه پس از جنگ سرد» و «نشانه‌های ظهور» رونمایی شدند.

کتاب «از گُلگِرد تا زاهدان»، زندگینامه شهید داریوش رنجبر است وی در سال ۹۷ در زاهدان به شهادت رسید. این کتاب توسط راضیه محبی‌فرد و لادن ارشدی گردآوری و تدوین شده‌است.

کتاب «دولت حُسن» با موضوع عملکرد انقلابی و مجاهدانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نیز دیگر کتابی بود که امروز رونمایی شد.

 این کتاب توسط بهروز خشت‌زر گردآوری شده‌است.

در این آیین همچنین  کتاب پژوهشی  «تاثیر عوامل ژئوپلتیک بر قدرت منطقه‌ای شدن ترکیه پس از جنگ سرد» معرفی شد. نویسنده کتاب شهرام مهدوی است که کتاب را در ۶ فصل و ۲۸۴ تدوین کرده است.



کتاب چهارم با عنوان «نشانه‌های ظهور» است که توسط ۲ نوجوان ۱۶ ساله تالیف شده است.

این کتاب‌ها با حمایت ستاد کنگره شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد و توسط انتشارات فتح دنا به چاپ رسیده است.

مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در این آیین اظهار داشت: در کمیته تألیف و ثبت و ضبط آثار شهدا مربوط به دومین کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد، چاپ و نشر ۱۰۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در بازه زمانی باقیمانده تا برگزاری کنگره پیش‌بینی شده است.

سرهنگ ایمان خردمند افزود: دومین کنگره ملی شهدای استان، مهرماه سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

همچنین نویسنده کتاب تاثیر عوامل ژئوپلتیک بر قدرت منطقه‌ای شدن ترکیه پس از جنگ سرد نیز گفت: رزمندگان راویان سال‌ها ایثار و فداکاری هستند و باید از ظرفیت این گنجینه‌ها در مسیر پیش رو استفاده کرد.

شهرام مهدوی مطلق بیان کرد: کتاب‌های چاپ شده برگرفته از خاطرات رزمندگان کهگیلویه و بویراحمدی است.

این نویسنده با بیان اینکه امیدوارم کنگره دوم شهدا در استان، تکمیل کننده کنگره اول شهدا باشد، گفت: باید همه ما تلاش کنیم که این کنگره به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

وی تصریح کرد: باید ایثار و فداکاری‌ها و از جان گذشتگی‌های رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس برای نسل‌های آینده تبیین شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها