یکشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷
کتاب «جدول وقف و ابتدا در قرائت ترتیل قرآن کریم» منتشر شد

بوشهر- کتاب «جدول وقف و ابتدا در قرائت ترتیل قرآن کریم» نوشته سید علی حسینی، حافظ قرآن کریم و نویسنده جنوبی به همت انتشارات «قلمداران جنوب» روانه بازار کتاب شد.

سیدعلی حسینی که از نویسندگان و حافظان برجسته قرآن کریم استان بوشهر است، در خصوص این اثر به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر گفت: برای سهولت قاریان و حافظان گرامی قرآن کریم، براساس قرآن مصحف محشی و جزوه وقف و ابتدای شورای عالی قرآن کریم، جدول وقف و ابتدا کل قرآن کریم را در قالب این مجموعه گردآوری کردم.

وی ادامه داد: کتاب «جدول وقف و ابتدا در قرائت ترتیل قرآن کریم» به قاریان و علاقه‌‎مندان به قرآن کریم کمک می‌کند تا بر اساس آن، در قرائت سوره‌ها و آیات قرآنی موارد وقف و ابتدا را به صورت دقیق رعایت کنند.

به گزارش ایبنا، وقف و ابتدا از فنون مهم قرائت قرآن کریم است. قاری باید بتواند جمله‎ها و عبارت‎ها را از هم باز شناسد تا بر جای مناسب وقف کند و از جای مناسب مجددا قرائت را آغاز کند. ندانستن جای وقف و ابتدا، سبب می‎شود که آیات قرآن به‎طور نادرست تقطیع شود و معانی نادرستی به شنونده القا شود.

کتاب «جدول وقف و ابتدا در قرائت ترتیل قرآن کریم با طرح جلدی که از سوی سپیده شیرکو طراحی شده و صفحه‌‎آرایی ایوب حبیب‎زاده در 71 صفحه از سوی انتشارات قلمداران جنوب تابستان 1402 روانه بازار کتاب شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها