شنبه ۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰
استقبال شاعران کشور از کنگره ملی شعر در کهگیلویه و بویراحمد  حیرت‌انگیز است

کهگیلویه و بویراحمد-دبیر نخستین سوگواره ملی شعر عاشورایی «از فصل به سر رسیدن» با اشاره به ارسال یک هزار و ۵۳۸ اثر به دبیرخانه این رویداد گفت: به رغم آنکه شاعران محدود به ارسال حداکثر سه شعر سنتی آیینی سوگواره‌ای با موضوع عاشورا بودند اما استقبال از آن حیرت‌انگیز بود.

سید اکبر سلیمانی  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یاسوج گفت: ۵۲۲ شاعر آیینی از ۳۱ استان کشور و شاعرانی از کشورهای پاکستان، افغانستان، هند، تاجیکستان و لبنان آثار خود را به دبیرخانه سوگواره ارسال کردند.

وی افزود: اغلب شاعران مطرح شعر آیینی کشور نیز آثار خود را به دبیرخانه فرستادند.

دبیر سوگواره از فصل به سر رسیدن گفت: معمولا کنگره‌های ملی شعر، چهار تا پنج ماه مهلت برای دریافت اثر دارند و در پایان سوگواره هرسال، فراخوان سال آینده را منتشر می‌کنند.اما سوگواره از فصل به سررسیدن فقط ۲۴ روز فرصت ارسال اثر داشت و استقبال از آن حیرت‌انگیز بود.

وی درباره شرایط داوری آثار نیز گفت: آثار پس از جمع‌بندی و کدگذاری، بدون نام شاعر به هیئت داوران سوگواره ارسال شد.

سلیمانی یادآوری کرد: در روزهای هشتم و نهم شهریورماه مصادف با سیزدهم و چهاردم صفر ، ۲۴ شاعر برگزیده و شایسته تقدیر بخش‌های فارسی و گویشی سوگواره تجلیل می‌شوند.

به گفته سلیمانی این رویداد روزهای پایانی همین هفته با حضور اساتید شاخص شعر و ادبیات کشور از جمله یوسف‌علی میرشکاک، علیرضا قزوه، محمدرضا سنگری، ناصر فیض، قادر طراوت‌پور و غیره در شهر یاسوج برگزار می‌شود.

این سوگواره شامل۲ بخش شعر سنتی فارسی و  شعر با گویش لری و قشقایی است و در هر بخش ۱۰ شاعر برگزیده و ۲ شاعر قابل تقدیر معرفی می‌شوند.

همچنین ۱۰ نفر از شاعران استان کهگیلویه‌و بویراحمد تجلیل می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها