چهارشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷
توزیع کتابچه راهنما بین زائرین اربعین

زنجان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: کتابچه راهنما شامل آداب زیارت اربعین، راهنمای اماکن زیارتی عراق، ارائه نکات بهداشتی، سلامت و توصیه‌‌های امدادی آماده‌سازی شده و در بین زائرین توزیع می‌شود.

حجت‌الاسلام مختار کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: از آغاز ماه محرم برنامه‌های اوقاف در مساجد، بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان در حال اجراست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از اقدامات مهم اوقاف در ماه محرم برپایی موکب در مرز خسروی برای خدمت‌رسانی به زائرین است، اضافه کرد: موکب اوقاف امسال از چهارم تا هفدهم شهریور ماه فعالیت خواهد داشت و به منظور خدمت‌رسانی بهتر موکب چند روز پس از اربعین نیز فعال خواهد بود.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی سفر اربعین بحث مهارت‌افزایی حوزه اربعین به ویژه در مورد زائرانی که به این سفر عزیمت می‌کنند، است تا با شناخت و معرفت بیشتری در این سفر گام بردارند، افزود: به همین خاطر ایستگاه‌های مشاوره مذهبی همواره خدمت‌رسانی فعالی به زائران داشته‌اند.

کرمی ادامه داد: همچنین در راستای ارتقای سطح آگاهی زائرین کتابچه راهنما شامل آداب زیارت اربعین، راهنمای اماکن زیارتی عراق، ارائه نکات بهداشتی، سلامت و توصیه‌‌های امدادی به زائران آماده‌سازی شده است که در اختیار این عزیزان قرار می گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه در داخل استان هم برنامه‌های سوگواری و عزاداری به میزبانی بقاع متبرکه اجرایی می‌شود، افزود: فضاسازی امامزادگان و بقاع متناسب با این ایام ، برگزاری مراسم عزاداری و روضه‌خوانی، مداحی، پخش نذورات، محفل انس با قرآن، سخنرانی، نمازجماعت و پاسخگویی به سوالات و شبهات دینی، از عمده برنامه‌های اوقاف در ایام اربعین است.

وی در ادامه به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته وقف اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه، ۱۶ ربیع الاول به جای ۲۷ صفر از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان روز وقف نامگذاری شد.

کرمی ادامه داد: در همین راستا مقرر شد ۱۶ ربیع‌الاول که شب میلاد حضرت رسول (ص) است به عنوان روز وقف نامگذاری شود تا فرصت بهتری برای ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف و تجلیل از واقفین و خیرین فراهم شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر 132 امامزاده در استان زنجان وجود دارد، گفت: برنامه‌های هفته وقف در اغلب امامزادگان اجرایی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها