شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
باشگاه نقالان سوره خراسان شمالی آغاز به کار کرد

خراسان شمالی- رئیس حوزه هنری خراسان شمالی گفت: در پی استقبال دانش‌آموزان خراسان شمالی از هنر نقالی و پرده‌خوانی باشگاه نقالان سوره فعالیت خود را آغاز کرد.

اکرم صدیقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران ( ایبنا ) اظهار کرد: پس از برگزاری نخستین جشنواره استانی نقالان سوره، جمع زیادی از دانش‌آموزان به هنر نقالی و پرده‌خوانی علاقه پیدا کردند؛ که حوزه هنری استان طرح باشگاه نقالان سوره را اجرا و عملی کرد.
 
وی افزود: هنر نقالی و پرده‌خوانی را باید برای نسل‌های آینده زنده نگه داشت.
 
صدیقی با بیان اینکه این کارگاه در ۸ شهرستان استان خراسان شمالی برگزار شد، خاطر نشان کرد: این کارگاه در شهرستان‌های شیروان، فاروج، اسفراین، بجنورد، گرمه، مانه و سملقان، جاجرم و رازو جرگلان برگزار شده است.
 
وی تصریح کرد: در اولین کارگاه فعالیت باشگاه دانش‌آموزانی که در نخستین جشنواره استانی نقالان سوره حضور داشتند به عنوان سرگروه انتخاب و تجربیات خود را به سایر دانش‌آموزان انتقال دادند.
 
صدیقی با اشاره به آغاز تمرینات این گروه‌ها گفت: خروجی این باشگاه به صورت اجراهای متمرکز در مکان‌های مختلف از جمله مدارس در مهرماه سال جاری به نمایش گذاشته می‌شود.
 
وی هدف از برگزاری این کارگاه‌ها را آشنایی با هنر نقالی، اسطوره‌ها و شهدا اعلام کرد و گفت: نقالی و پرده خوانی از هنرهای اصیل ایرانی فست؛ اما امروزه به دلیل کمتر ترغیب شدن به این هنر، حوزه هنری با اجرای این طرح درصدد نگه داشتن این هنر و نشر و گسترش یاد شهدا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها